ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نسخه جدید لپ تاپ XPS 13 با نمایشگر بزرگ تر و چیپست سری Ice Lake معرفی شد

XPS 13 دل تا مدتها یکی از بهترین لپ تاپ های ویندوزی دنیا به شمار می رفت و حالا در آستانه CES 2020 نسخه جدیدی از این لپ تاپ با نمایشگر ۱۳.۴ اینچی و نسبت ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۳ دی ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۰

XPS 13 دل تا مدتها یکی از بهترین لپ تاپ های ویندوزی دنیا به شمار می رفت و حالا در آستانه CES 2020 نسخه جدیدی از این لپ تاپ با نمایشگر ۱۳.۴ اینچی و نسبت تصویر ۱۶ به ۱۰ معرفی شده است. به این ترتیب حاشیه پایین نمایشگر به کمترین میزان خود رسیده و ظاهر این لپ تاپ زیباتر از هر زمان دیگری شده است.

اما نکته جالب اینکه نمایشگر XPS 13 گرچه اندکی بزرگ تر شده اما ابعاد کلی بدنه آن دو درصد از نسل پیشینش کوچک تر شده است. نسخه باز طراحی شده این لپ تاپ محبوب همچنین به کیبوردی بزرگ تر مجهز شده (که حالا در طول بدنه دستگاه کشیده شده) و ترکپد بزرگ تری آن را همراهی میکند. اینها در واقع تمامی تغییراتی هستند که دل در نسخه دو در یک سال قبل این محصول اعمال کرد و حالا در نسخه ۲۰۲۰ آن نیز حضور دارند.

این تغییرات شاید چندان قابل توجه به نظر نرسند اما در مقایسه با طراحی قدیمی XPS 13 می توان آنها را به تفاوت شب و روز تشبیه کرد. مدل جدیدتر ظاهری کوچک تر و به مراتب بهتر از نسل قبلی خود دارد. نمایشگر آن نیز همانطور که اشاره شد به پیروی از ترند کنونی قامت کشیده تری پیدا کرده و انتظار می رود که در آینده این تغییر را در دیگر لپ تاپ ها نیز شاهد باشیم.

علاوه بر طراحی ظاهری جدید، Dell قطعات داخلی این لپ تاپ را هم تغییر داده است و در این نسخه از تازه ترین چیپست ۱۰ نانومتری نسل ۱۰ اینتل موسوم به Ice Lake استفاده کرده که از میان گزینه های Core i3، i5 و i7 قابل انتخاب است. دل همچنین این محصول را در قالب پیکره بندی های مختلف با رم های ۴، ۸، ۱۶ و ۳۲ گیگابایت و حافظه های داخلی ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت و یک یا دو ترابایت ارائه نموده است    . نمایشگر این محصول هم از میان گزینه های مختلفی قابل انتخاب است که پنل های فول اچ دی پلاس ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل، فول اچ دی پلاس با پشتیبانی از فرامین تاچ و 4K با رزلوشن ۳۸۴۰ در ۲۴۰۰ پیکسل و تکنولوژی HDR 400 را شامل می شود. مجموعه پورت های در نظر گرفته شده برای این محصول نیز شامل دو عدد USB-C Thunderbolt 3 در دو طرف بدنه می شوند که هر کدام از آنها هم قابلیت شارژ دارند و هم میتوانند نقش DisplayPort را ایفا کنند. علاوه بر اینها جک ۳.۵ میلیمتری صدا و یک اسلات مایکرو اس دی نیز در بدنه این لپ تاپ دیده می شود.

دل همچنین نسخه ویژه توسعه دهندگان این لپ تاپ را هم معرفی کرده که Ubuntu 18.04 LTS از قبل روی آن بارگذاری شده است.

قیمت پایه تعیین شده برای XPS 13 جدید برابر با ۹۹۹ دلار است و از پنج روز دیگر وارد بازار می شود. نسخه لینوکسی این لپ تاپ نیز از ماه آینده با قیمت ۱۱۱۹ دلار عرضه می گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی