ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Carlos-Ghosn-Renault-Nissan-Alliance-CEO
خودرو

خبرهای هفتگی صنعت خودرو؛ از پیشرانه هیبریدی برای سورنتو تا فرار کارلوس گون از ژاپن

در هفته ای که سپری شد، به دلیل نزدیک بودن به روزهای پایانی سال و تعطیلات کریسمس، اکثر صنایع و شرکت های فعال در حوزه های مختلف روزهای نسبتا آرام و ساکتی را پشت سر ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۳ دی ۱۳۹۸ | ۲۱:۰۰

در هفته ای که سپری شد، به دلیل نزدیک بودن به روزهای پایانی سال و تعطیلات کریسمس، اکثر صنایع و شرکت های فعال در حوزه های مختلف روزهای نسبتا آرام و ساکتی را پشت سر گذاشتند. صنعت خودرو نیز تقریبا وضعیت مشابهی داشت و برخلاف هفته های پیشین، تعداد خبرهای مهم چندان زیاد نبود. اما با وجود این چند اتفاق مهم در این حوزه رخ داد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

فاش شدن برخی از مشخصات نسل جدید کیا سورنتو یکی از خبرهای مهم هفته گذشته بود. به گفته مدیر شاخه اروپایی کیا، قوانین سفت و سختی که در رابطه با میزان آلایندگی خودروها تدوین شده، این کمپانی را به سمت استفاده بیشتر از پیشرانه های هیبرید نرم و هیبریدی شارژی سوق می دهد. همین موضوع سبب شده تا نسل آتی کراس اوور پرطرفدار سورنتو با پیشرانه های هیبریدی نیز به فروش برسد. درباره مشخصات این پیشرانه ها یا دیگر جزئیات فنی نسل بعدی سورنتو فعلا اطلاعاتی در دست نیست، اما برخی از طراحان آزاد با توجه به تصاویر جاسوسی رندرینگ هایی را طراحی کرده اند که در زیر می توانید یکی از آنها را مشاهده فرمایید.

next-gen-kia-sorento-rendering

صحبت های مدیر بازاریابی فراری درباره علاقه بانوان به مدل های قدرتمند و هیجان انگیز دیگر خبر جالب هفته پیش بود. انریکو گالیرا در این مورد گفته مشتریان خانم این کمپانی تمایلی به مدل های مخصوص بانوان نشان نمی دهند، به همین جهت دلیلی برای توسعه خودرویی اسپرت با لوگوی فراری وجود ندارد. آقای گالیرا طراحی و ساخت خودروهای ویژه بانوان را اشتباهی خوانده که بعضی از کمپانی ها مرتکب آن می شوند.

بد نیست اشاره کنیم با توجه به کمپین هایی که فراری برای زوج ها راه اندازی کرده، تعداد مشتریان خانم این شرکت افزایش داشته است. برای جلب مشتریان بیشتر از هر دو جنس مذکر و مونث، این خودروساز ایتالیایی اخیرا مدل روما را معرفی کرده است. سبک طراحی این خودرو متفاوت از بقیه محصولات فراری بوده و خشونت کمتری در چهره آن دیده می شود.

گزارش گاردین درباره آینده روشن خودروهای الکتریکی در سال 2020 را می توان سومین خبر قابل توجه هفته گذشته نامید. طبق گزارش این نشریه، در قاره اروپا تعداد اتومبیل های برقیِ در دسترس خریداران افزایش قابل ملاحظه ای پیدا کرده و تا پایان سال به 175 مدل (شامل خودروهای هیبریدی) خواهد رسید.

پیش بینی می شود این رقم تا سال 2025 به حدود 330 مدل برسد. با افزایش تعداد مدل ها، دور از انتظار نیست که میزان فروش خودروهای الکتریکی نیز روندی صعودی داشته باشد. در سال 2019 این دسته از خودروها 3.4 درصد از آمار فروش کلی را تشکیل می دادند، اما طبق داده های IHS Markit در سال 2020 خودروهای الکتریکی 5.5 درصد از فروش کل را به خود اختصاص خواهند داد.

بر اساس قوانین جدید از اول ژانویه چنانچه میانگین دی اکسید کربن آزاد شده از محصولات یک شرکت از 95 گرم بر هر کیلومتر تجاوز کند، سازنده با جریمه ای سنگین روبرو خواهد شد. این جریمه عبارت است از 95 یورو به ازای هر گرم دی اکسید کربن بیشتر ضربدر تعداد کل خودروهای فروخته شده.

فولکس واگن VW ID.3، مینی کوپر SE و واکسهال کورسا-e برخی از مدل های تمام الکتریکی جدیدی هستند که امسال توسط اروپایی ها قابل خرید خواهند بود.

VWID3-MAIN_i

خبر مهم دیگر هفته گذشته با دلایل مزدا برای بهره گیری از باتری کم ظرفیت 35.5 کیلووات ساعتی در خودروی تمام الکتریکی MX-30 در ارتباط است. احتمالا می دانید که باتری سایر مدل های برقی، ظرفیتی بیش از دو برابر باتری مزدا MX-30 دارند.

در توجیه این موضوع کمپانی ژاپنی اعلام کرده از آنجایی که در فرایندهای مربوط به تولید باتری های حجیم تر، دی اکسید کربن بیشتری در جو آزاد می شود، تصمیم بر تجهیز MX-30 به باتری 35.5 کیلووات ساعتی گرفته شده است.

2020-mazda-mx-30

به گفته مدیر بخش تحقیق و توسعه مزدا در اروپا، آلایندگی کراس اوور کامپکت MX-30 در طول حیات خود با نسخه دیزلی مزدا 3 برابر خواهد بود. می توان از این مقایسه چنین برداشت کرد که به باور مزدا خودروهای مجهز به باتری های پرظرفیت تر، مثل محصولات تسلا، آلاینده تر از اتومبیل های درون سوز هستند. البته همانطور که پیشتر به اطلاعتان رسانده ایم، این امر تا حد زیادی به منبع تامین الکتریسیته بستگی دارد.

فرار کارلوس گون (غصن) از ژاپن و عزیمت وی به کشور لبنان را می توان دیگر خبر پر سر و صدای هفته قبل دانست. آقای گون در سال 2018 به دلیل اتهام سوء استفاده مالی بازداشت شد، ولی توانست با قرار وثیقه از زندان خارج شود.

پس از این اتفاقات مدیرعامل سابق گروه رنو نیسان اجازه خروج از ژاپن را نداشت، به همین جهت خبر سفر یا به عبارت بهتر گریختن وی به بیروت توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. آقای گون در بیانیه ای گفته وی موفق به فرار نه از دست عدالت، بلکه بی عدالتی و سرکوب سیاسی شده است.

هنوز مشخص نیست که گون 66 ساله دقیقا چگونه توانسته از مرزهای ژاپن خارج شود، اما شایعاتی وجود دارد که اون به وسیله قایم شدن در یک جعبه ویژه ادوات موسیقی و از طریق ترکیه به لبنان گریخته است و در همین رابطه چند خلبان ترک نیز مورد اتهام قرار گرفته اند.

اما بی تردید مهم ترین خبر روزهای گذشته، به معرفی خودروی ملی ترکیه مربوط می شود. برای آگاهی از جزئیات این کراس اوور تمام الکتریکی زیبا و خوش استیل می توانید به اینجا مراجعه فرمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی