ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ال جی از هشت مدل تلویزیون 8K در نمایشگاه CES 2020 رونمایی کرد

ال جی اطلاعات تازه‌ای از تلویزیون‌های جدید خود منتشر کرده است. این کمپانی کره‌ای از هشت مدل تلویزیون 8K واقعی در ابعاد 65 تا 88 اینچ پیش از شروع رسمی نمایشگاه CES 2020 رونمایی کرده ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۴ دی ۱۳۹۸ | ۱۲:۲۰

ال جی اطلاعات تازه‌ای از تلویزیون‌های جدید خود منتشر کرده است. این کمپانی کره‌ای از هشت مدل تلویزیون 8K واقعی در ابعاد 65 تا 88 اینچ پیش از شروع رسمی نمایشگاه CES 2020 رونمایی کرده که در ادامه مشخصات آن‌ها را مرور خواهیم کرد.

پرچمداران تلویزیون های جدید ال جی، مدل‌های 88 و 77 اینچی Signature OLED 8K TV هستند. همچنین شش مدل تلویزیون از خانواده NanoCell شامل Nano97، Nano99 و Nano95 در ابعاد 65 و 75 اینچی معرفی شدند. ال جی تاکید زیادی بر قابلیت نمایش 8K واقعی این تلویزیون‌ها دارد.

تلویزیون 8K ال جی در نمایشگاه CES 2020 معرفی می شود

تلویزیون‌های جدید ال جی توانایی پخش محتوای تصویری در رزولوشن 8K نیتیو از طریق درگاه‌های HDMI و USB و کدک های HEVC, VP9 و AV1 را دارند. این پشتیبانی، وابستگی این تلویزیون‌ها به جعبه دیکودر خارجی را از بین می‌برد و تلویزیون به تنهایی می‌تواند کدک‌های یوتیوب را پخش کند.

علاوه بر این امکان استریم محتوای 8K با نرخ 60 فریم بر ثانیه و ارتقاء رزولوشن (Upscale) به کمک نسل سوم هوش مصنوعی Alpha 9 وجود دارد. این پردازنده می‌تواند ویدیو‌ها را به رزولوشن 8K ارتقا داده و  صدای فراگیر ۵ به ۱ را نیز برای کاربران به ارمغان بیاورد.

از دیگر ویژگی‌های جالب این تلویزیون می‌توان به تشخیص صوت و متن نمایش داده شده اشاره کرد. تلویزیون های جدید LG از هوم کیت و AirPlay 2 پشتیبانی کرده و قابلیت کنترل از طریق آیفون، آیپد یا کامپیوتر مک را با اپلیکیشن Home دارند و می‌توان کارهایی نظیر روشن و خاموش کردن و کنترل سیری را انجام داد.

تلویزیون‌های 8K ال جی از الکسا و دستیار گوگل نیز پشتیبانی می‌کنند تا کاربران به کمک فرامین صوتی بتوانند تجهیزات هوشمند خانه خود را نیز کنترل کنند.

علاقه‌مندان به تلویزیون های 8K جدید کمپانی ال جی، می‌توانند هفته آینده در نمایشگاه CES 2020 منتظر آن‌ها باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی