ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تلگرام
تکنولوژی

شکایت SEC از تلگرام؛ آمریکا به دنبال اطلاعات مالی فروش ۱.۷ میلیارد دلار توکن گرم

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا روز ۱۲ دی ماه در دادگاهی در نیویورک علیه تلگرام شکایت کرده تا بتواند به کمک مراجع قانونی، این شبکه اجتماعی را وادار کند تا جزئیاتی در رابطه با ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۴ دی ۱۳۹۸ | ۱۵:۳۰

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا روز ۱۲ دی ماه در دادگاهی در نیویورک علیه تلگرام شکایت کرده تا بتواند به کمک مراجع قانونی، این شبکه اجتماعی را وادار کند تا جزئیاتی در رابطه با نحوه جمع‌آوری سرمایه ۱.۷ میلیارد دلاری برای ارز دیجیتال گرم را افشا کند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) می‌گوید جزئیاتی که از تلگرام درخواست کرده است به شدت بر روند نتیجه‌گیری پرونده قبلی تاثیر خواهد گذاشت. این کمیسیون مدعی شده است که توکن‌های گرم فروخته شده خارج از چاجوب‌های قوانین SEC بوده است. این سازان درخواست مدارک و شواهد مربوط به میزان، منابع و نحوه استفاده از سرمایه جمع‌‌آوری شده سرمایه‌گذاران را تسلیم دادگاه کرده است. در متن این دادخواست آمده:

مدعی علیه نسبت به افشای اطلاعات بانکی مربوط به نحوه هزینه کردن ۱.۷ میلیارد دلار جمع‌آوری شده طی ۲ سال گذشته، خودداری می‌کند. این شرکت همچنین از پاسخ سوالت مربوط به اطلاعات سرمایه‌گذاران طفره می‌رود.

تلگرام

اقدامات SEC در راستای اقدام اضطراری این سازمان در قبال تلگرام بوده که ابتدا در آبان صورت گرفته بود. SEC مدعی شده است که فروش توکن‌های گرم نوعی فروش غیر قانونی اوراق بهادار و بورسی تلقی شده و برای شفاف‌سازی آن، باید داده‌های درخواست شده را به این سازمان تحویل دهد. این اقدام باعث شده تا شروع شبکه بلاک چین TON با تاخیر مواجه شود. در عین حال تلگرام می‌گوید که ارز دیجیتال گرم، هیچ نوعی از اوراق بهادار نبوده است.

از طرفی هم SEC می‌گوید داده‌های درخواست شده در شکایت قبلی دادگاه، برای پیش بردن و نتیجه‌گیری از آن برای این پرونده نیز بسیار حیاتی خواهد بود:

درخواست‌های اطلاعات بانکی به شدت برای پیش‌برد این پرونده لازم بوده و تلگرام باید مشخص کند که چه مقدار پول و برای چه کاری هزینه کرده است. همچنین توسعه شبکه بلاک چین TON و ادغام پیام رسان تلگرام در این شبکه نیز باید مسیر مشخصی داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • expire expre
    expire expre | ۱۵ دی ۱۳۹۸

    molavyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy molavyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy

مطالب پیشنهادی