ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

زنز لیبرتی
تکنولوژی

شارژر وایرلس زنز لیبرتی؛ محصولی که اپل در آرزوی معرفی کردنش بود

شرکت زنز لیبرتی شارژر بی سیمی معرفی کرده است که شباهت زیادی به شارژر بی سیم ایر پاور اپل دارد که چندی پیش عرضه آن کنسل شد. این شارژر از هم پوشانی ۱۶ کویل تشکیل ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۴ دی ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۰

شرکت زنز لیبرتی شارژر بی سیمی معرفی کرده است که شباهت زیادی به شارژر بی سیم ایر پاور اپل دارد که چندی پیش عرضه آن کنسل شد. این شارژر از هم پوشانی ۱۶ کویل تشکیل شده است و می‌تواند دو دستگاه را به صورت همزمان شارژ کند.

شارژر بی سیم شرکت زنز لیبرتی (Zens Liberty) از استاندارد چی (Qi) معمول استفاده می‌کند و در مجموع توانایی ۳۰ وات خروجی را دارد. در نتیجه می‌توان به وسیله این پد شارژر، ۲ دستگاه را با سرعت ۱۵ وات ساعت شارژ کرد. البته شارژر بی سیم زنز لیبرتی به خودی خود نمی‌تواند از اپل واچ پشتیبانی کند، ولی این شرکت به کمک یک اکسسوری جداگانه، قابلیت شارژ اپل واچ را نیز برای کاربران به ارمغان آورده است.

این پد ۱۴۰ دلار قیمت دارد و اگر به دنبال نسخه مخصوص هستید، زنز لیبرتی نسخه شفاف آن را با قیمت ۱۸۰ دلار در اختیارتان خواهد گذاشت تا ۱۶ کویل را ببینید. همچنین اکسسوری جداگانه برای شارژ اپل واچ نیز در حدود ۴۰ دلار قیمت دارد که از طریق پورت USB-A با توان خروجی ۲.۴ آمپر ساعتی به پد اصلی متصل می‌شود. خود پد نیز به کمک درگاه USB-C تغذیه می‌شود و این پد به همراه یک آداپتور ۶۰ واتی عرضه می‌شود تا دیگر لازم نباشد دنبال خرید آداپتور جداگانه بروید.

نکته خوبی که در رابطه با شارژر بی سیم زنز لیبرتی وجود دارد این است که می‌توان گوشی یا هر دستگاه دیگری که از این استاندارد پشتیبانی می‌کند را هر جای این پد بگذارید و دیگر نگران تنظیم نشدن کویل با گوشی نباشید. این دستگاه همچنین از هر دو استاندارد شارژ سریع اپل و سامسونگ پشتیبانی می‌کند.

زنز لیبرتی

اما مهم‌ترین نکته اینجاست که چطور یک کمپانی کوچک توانسته چنین شارژر چند کاره‌ای را بسازد در حالی که اپل با آن همه تجربه نتوانست از پس افزایش دمای بیش از حد شارژر خود بر بیاید و در نهایت پس از حدود ۲ سال، عرضه آن را به کلی کنسل کرد. با این حال علاقه‌مندان به این نوع شارژرهای بی سیم چند کاره می‌توانند پد شرکت زنز لیبرتی را همین حالا خریداری کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Amin@chy
    Amin@chy | ۱۵ دی ۱۳۹۸

    اپل معمولا تو معرفی تکنولوژی های جدید عجله نمیکنه ولی وقتی اون رو به محصولاتش میاره بهترینه بهترینه شاید مهندسان اپل به این نتیجه رسیدن که دیرتر معرفی میکنیم ولی بهترین رو معرفی میکنیم البته من تعصب روی اپل ندارم

مطالب پیشنهادی