ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دوربین های امنیتی شیائومی
تکنولوژی

دلیل افشای تصاویر دوربین های امنیتی شیائومی چه بود؟

دوربین های امنیتی شیائومی به واسطه کارایی مطلوب و قیمت مقرون به صرفه طرفداران زیادی برای خود دست و پا کرده اند اما اخیرا باگ های وحشتناکی در آن ها رویت شد که امنیت این ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۵ دی ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۰

دوربین های امنیتی شیائومی به واسطه کارایی مطلوب و قیمت مقرون به صرفه طرفداران زیادی برای خود دست و پا کرده اند اما اخیرا باگ های وحشتناکی در آن ها رویت شد که امنیت این دستگاه ها را زیر سوال می برد.

یکی از کاربران ردیت تصاویری را در این سایت پست کرده که حاکی از نمایش تصادفی محتوای دوربین کاربران دیگر در نمایشگر هوشمند گوگل نست هاب است. این نقص باعث شد گوگل تا زمان انجام تحقیقات و رفع مشکل، دسترسی دوربین های امنیتی شیائومی را به نست هاب و دستیار هوشمند خود قطع کند.

دوربین های امنیتی شیائومی
تصویر افشا شده از دوربین های شیائومی

شیائومی هم با انتشار بیانیه ای نقص امنیتی در دوربین بیسیک 1080p را تایید کرد اما مدعی شد متخصصان این کمپانی به سرعت آنرا ریشه یابی و رفع کرده اند:

امنیت اطلاعات و حریم خصوصی کاربران برای ما همیشه در اولویت بوده است. بر اساس بررسی هایی که تیم ما انجام داد این مشکل در آپدیتی ریشه دارد که با هدف بهبود کیفیت استریم محتوا در ۲۶ دسامبر منتشر شده بود.

به گفته شیائومی دلیل اصلی مشکل به یکپارچه سازی دوربین بیسک 1080p و نمایشگر هوشمند گوگل هوم در شبکه ای با سرعت بسیار پایین برمی گردد. ظاهرا ۱۰۴۴ کاربر چنین پیکربندی را انجام داده اند و احتمالا تعداد بسیار کمی از آنها به خاطر شبکه بسیار ضعیف به چنین مشکلی برخورده اند. کمپانی چینی مدعی شده در صورت استفاده از اپ می هوم شیائومی چنین باگی روی نمی دهد.

دوربین های امنیتی شیائومی

هرچند متخصصان شیائومی مشکل را شناسایی و رفع کرده اند اما دلیل ریشه ای وقوع این باگ کماکان به قوت خود باقی است و به همین خاطر سرویس مذکور فعلا از دسترس خارج شده. گوگل و شیائومی برای حل ریشه ای مساله با هم در ارتباط هستند. مشکلات دوربین های امنیتی مبتنی بر IP به محصولات شیائومی محدود نمی شود و مدتی قبل هکرها به دوربین های Ring آمازون نفوذ کرده بودند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی