ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جنگل کاری
تکنولوژی

کاشت یک میلیارد درخت با استفاده از پهپاد [تماشا کنید]

تعداد درختانی که هر ساله برای مصارف مختلف قطع می شوند به مراتب از بذرها و نهال های کاشته شده بیشتر است. با توجه به نقش سازنده جنگل ها در پاکسازی هوا و کاهش تغییرات ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۵ دی ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۰

تعداد درختانی که هر ساله برای مصارف مختلف قطع می شوند به مراتب از بذرها و نهال های کاشته شده بیشتر است. با توجه به نقش سازنده جنگل ها در پاکسازی هوا و کاهش تغییرات اقلیمی، یک استارتاپ کانادایی راهکار جدیدی را برای جنگل کاری در پیش گرفته که به پهپادها متکی است.

این کمپانی که «فلش فورست» نام دارد، از ماشین های هوایی بدون سرنشین یا UAV برای کاشت یک میلیارد درخت استفاده خواهد کرد. دلیل استفاده از این فناوری سرعت بالا، امکان کنترل چندین پهپا توسط یک نفر و کاشت درخت از طریق غلاف هایی عنوان شده که در هر کدام از آنها ۳ بذر جوانه زده قرار دارد. «کامرون جونز»، هم بنیانگذار فلش فورست در این باره می گوید:

دلیل استفاده ما از پهپاد برای کاشت درخت این است که راه حلی سریع و مقیاس پذیر را برای مقابله با جنگل زدایی و تغییرات اقلیمی فراهم می کند. نرخ فعلی کاشت یک غلاف بذر در ثانیه است و پیش بینی می کنیم که هر پهپاد امکان کاشت ۲۰ هزار غلاف در سال را به ما بدهد.

هرچند تیم پنج نفره این شرکت اطمینان داشت که می توان فرایند تولید غلاف بذر را خودکار کرد اما سرمایه لازم برای اینکار را در اختیار نداشت و به همین خاطر ناچار به راه اندازی یک کمپین در کیک استارتر شد. خوشبختانه کاربران این سایت به کمپین واکنش مثبت نشان دادند و در فاصله ۲ هفته تا پایان ضرب الاجل تعیین شده ۵۰ هزار سرمایه جمع آوری شده آن هم در حالی که هدف اولیه تامین ۷۷۰۰ دلار بود. جونز در این باره می گوید:

میزان پشتیبانی کاربران از این پروژه ما را کاملا شوکه کرد. هرچند انتظار رسیدن به سرمایه هدف را داشتیم اما فکرش را نمی کردیم اینقدر سریع به آن دست پیدا کنیم.

از نظر جونز مشارکت مردم در پروژه نشان دهنده تلاش آنها برای ایفای نقش مثبت در مقابله با تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی