ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وزیر ارتباطات به حذف صفحه‌ها و پست‌های کاربران ایرانی در اینستاگرام واکنش نشان داد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به محدودسازی‌های اخیر اینستاگرام برای اظهارنظر کاربران ایرانی واکنش نشان داد. او اعلام کرد که «اقدام آمریکا در سانسور صدای ملت ایران و جهان در اینستاگرام تنها یک بی‌آبرویی برای ...

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۱۵ دی ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۸

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به محدودسازی‌های اخیر اینستاگرام برای اظهارنظر کاربران ایرانی واکنش نشان داد. او اعلام کرد که «اقدام آمریکا در سانسور صدای ملت ایران و جهان در اینستاگرام تنها یک بی‌آبرویی برای آن کشور بوده» است که قطعا مقابل این حرکت خواهیم ایستاد.

«محمد جواد آذری جهرمی» در گفتگویی رادیویی با اشاره به همین مسئله گفت: «ایجاد این فضای منفعلانه و سانسور پست‌ها، در واقع یک بی‌آبرویی دیگر از سوی ایالات متحده آمریکا رقم زد و آنها گمان می‌کنند که با این اقدامات می‌توانند مقابل این حرکت و جنبش بزرگ بایستند.»

وی با بیان این‌ یک اقدام بزرگ از سوی مردم است و واکنش دولت آمریکا و شبکه‌های اجتماعی که تحت حاکمیت آن‌ها هستند، یک حرکت منفعلانه است، تصریح کرد: «آن‌ها تلاش می‌کنند تا با انجام این رفتار ما را در موضع ضعف نشان دهند.»

حذف پستهای اینستاگرامی
اینستاگرام در روزهای اخیر پست‌های کاربران ایرانی پیرامون شهادت سردار قاسم سلیمانی را حذف کرده است و در این میان چندین صفحه مهم نیز مسدود شده‌اند. همین مسئله انتقادهایی را نسبت به اینستاگرام در داخل و خارج از ایران به وجود آورده است.

آذری جهرمی با اشاره به هشتگ #DEARIRAN یا «ایران عزیز» که در توییتر از سوی کاربران خارجی به یکی از هشتگ‌های داغ تبدیل شده، اعلام کرد که خود مردم آمریکا نیز با این هشتگ به این واقعه واکنش نشان دادند: «در فضای مجازی آمریکا مملو از این هشتگ است که این مساله نیز آن‌ها را دچار مشکل کرده و در یک موضع انفعال جدی قرار داده است.»

جهرمی تاکید کرده که ایران سکوهایی برای اظهار نظرهای آزادانه و آزادی بیان ساخته تا مردم دنیا بتوانند در مقابل سانسورهایی که ایجاد می‌شود، در این بسترها به اظهار نظر بپردازند. وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای ایجاد یک اپلیکیشن ایرانی در این راستا، گفت:«جوانان کشور ما متوقف نمانده‌اند و پلتفرم‌هایی را برای رسانه‌های نوین طراحی کردند که از جمله آن‌ها می‌توان به اپلیکیشن روبینو اشاره کرد که بنده نیز امروز صفحه شخصی خودم را در این اپلیکیشن راه‌اندازی کردم.»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این‌که این اپلیکیشن از گذشته فعال بوده است اعلام کرد که ایران این فضاها را تقویت خواهد کرد. او همچنین درباره همین اپلیکیشن توضیح داد: «روبینو که یک اپلیکیشن ایرانی است و عملکرد آن به گونه‌ای است که به مرزهای ایران محدود نیست و این حرکت باعث خواهد شد که جوانان ایرانی توجه جدی‌تری به این مساله داشته باشند و طبیعتا ما نیز وظیفه خودمان را حمایت از جوانان در این راستا می‌دانیم.»

حذف پستهای اینستاگرامی

به گفته وی، هدف ایران این است که رسانه‌ای داشته باشد تا بتوان مقابل سانسور ایستاد و فضای جریان سازی را در آن رقم زد: «البته این به معنای کنار گذاشتن فضاهای دیگر بین‌المللی نیست، چرا که قطعا در این فضاها نیز حضور جدی‌تری خواهیم داشت و برای آن‌ها که قصد چالش در این مسیر را دارند، موانعی را ایجاد خواهیم کرد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • kaveh20
    kaveh20 | ۲۰ دی ۱۳۹۸

    خوب جوادجان اگه میبینی انقلاب ایران رو آباد کرده و حالا میخوای انقلابو صادر کنی.? بهتره فیلتر تلگرام و فیسبوک و توییتر و یوتیوب و سایتهای خبرگزاری فارسی زبان خارجی یورونیوز و بی بی سی و رادیوفردا و... رو فیلترش رو برداری مردم برن مطالبش رو بخونند و اظهار نظر کنند.? فقط اینستاگرام رو باز گذاشتی بعد میگی آمریکا نمیذاره مردم اظهار نظر کنند؟ البته قبلا خودت گفتی:کاره ای نیستی!?

  • Mohammad Reza
    Mohammad Reza | ۲۰ دی ۱۳۹۸

    دیجیاتو این لاگین از طریق گوگل رو درست کن پوسیدم بخدا دیگ مجبور شدم برم ایمیل پسورد بگیرم

    در مورد این پست هم بگم بده مگه یه ذره هم این دولتمردا طمع سانسور رو بچشن؟? چندین ساله ما هی وصل شدن به قند شکن و ... اینایم

    • reza_zarchi
      reza_zarchi | ۲۰ دی ۱۳۹۸

      اگه کامنت‌ها رو بخونی یا قطعی اینترنت اخیر رو یادت میاد به این نتیجه می‌رسی که با این کاراشون، دکمه لاگین گوگل در اون مواقع بدرد نمیخوره!

    • expire expre
      expire expre | ۲۲ دی ۱۳۹۸

      چرا جرات نداری بگی فیلتر شکن ازچی میترسی؟کلمه مسخره قند شکن فکر میکنید الان بگید فیلتر شکن مثلا سیستم فوق مدرن این شاسکولا ردیابیت میکنه یا سانسور میشی خودت رو سانسور نکن حداقل

  • molavy
    molavy | ۱۶ دی ۱۳۹۸

    دهنشون سرویس شده
    اون از افتضاح پارلمان عراق که رسما انداختنشون از عراق بیرون....

    • expire expre
      expire expre | ۲۲ دی ۱۳۹۸

      آن‌که حقیقت را نمی‌داند نادان است، آن‌که حقیقت را می‌داند ولی انکار می‌کند تبهکار است.
      شماها تبهکار هستید تبریک میگم آورین آورین

  • FARDIN
    FARDIN | ۱۶ دی ۱۳۹۸

    دیگ بە دیگ

  • herogame
    herogame | ۱۶ دی ۱۳۹۸

    خنده دار و احمقانست برادر یا خواهری که اینارو مینویسی خودت خندت نمیگیره؟ ?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی