ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استارتاپ TypingDNA
تکنولوژی

تشخیص هویت افراد به کمک تایپ کردن؛ ایده استارتاپ TypingDNA

استارتاپ TypingDNA اخیرا سرمایه لازم برای اجرایی کردن سیستم تشخیص هویت بیومتریک خود را جذب کرده و امیدوار است بتواند به کمک تکنولوژی هوش مصنوعی، افراد را از طریق نحوه تایپ کردن آن‌ها شناسایی کند. ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۵ دی ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰

استارتاپ TypingDNA اخیرا سرمایه لازم برای اجرایی کردن سیستم تشخیص هویت بیومتریک خود را جذب کرده و امیدوار است بتواند به کمک تکنولوژی هوش مصنوعی، افراد را از طریق نحوه تایپ کردن آن‌ها شناسایی کند.

استارتاپ TypingDNA عقیده دارد نحوه تایپ کردن، منحصر به فرد بوده و در چند جمله کوتاه می‌توان تشخیص داد که چه کسی در حال نوشتن است. شرکت TypingDNA برای تشخیص هویت شخص از طریق تایپ کردن، داده‌های زمان‌بندی پر جزئیات را برای فشار دادن هر کلید کیبورد محاسبه می‌کند و با توجه به نحوه تایپ هر شخص و تطابق دادن آن با الگوهای مشخص و تشخیص ناهنجاری‌های تایپی، هویت او را شناسایی می‌کند.

استارتاپ TypingDNA

با این حال این نحوه تشخیص هویت، جدید نیست و از ۲۰ سال پیش نیز افرادی که به فکر به کارگیری آن باشند، وجود داشته‌اند. رائول پوپا مدیرعامل این شرکت می‌گوید که دقت پایین روش‌های قبلی باعث شده بود که این تکنولوژی دست نخورده باقی بماند. البته تکنولوژی استارتاپ TypingDNA بسیار پیشرفته‌تر است و دقتی ۹۹.۹ درصدی را به ارمغان می‌آورد.

بر اساس گفته‌های پوپا، استارتاپ TypingDNA در حال حاضر با چند بانک، برنامه‌های پرداخت و مدیریت مالی، پلتفرم‌های آموزش آنلاین و برنامه‌های شرکتی، تجاری و دولتی همکاری می‌کند تا از کلاه‌برداری جلوگیری کنند و راحت‌تر افراد را شناسایی کنند. با این حال استارتاپ TypingDNA، تکنولوژی خود را انحصاری نکرده و API آن را به صورت عمومی در اختیار توسعه‌دهندگان قرار خواهد داد تا در وب سایت‌ها و برنامه‌ها از آن استفاده کنند.

استارتاپ TypingDNA

البته پوپا می‌گوید که برای تشخیص هویت نیاز نیست که هر شخص، متون طولانی بنویسد و تکنولوژی آن‌ها با تایپ چند خط کوتاه نیز کار می‌کند. او همچنین می‌گوید که سیستم تشخیص هویت آن‌ها در گوشی‌های موبایل بهتر از این هم کار خواهد کرد، زیرا می‌تواند از سنسورهای موجود نیز استفاده کند.

این کمپانی به تازگی در اولین دور از جذب سرمایه خود توانسته ۷ میلیون دلار جمع‌آوری کند و رائول پوپا هم این عدد را تایید کرده است. سرمایه‌گذاران این استارتاپ متشکل از بخش هوش مصنوعی گوگل، سرمایه‌گذارانی از شرکت گرادینت، تک استارز و گپ مایندر هستند. استارتاپ TypingDNA امیدوار است تا از تکنولوژی تشخیص هویت خود بتواند در دیگر حوزه‌ها نیز استفاده کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی