ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ Q950TS معرفی شد؛ تلویزیون بدون حاشیه 8K با هوش مصنوعی

سامسونگ در آستانه نمایشگاه CES 2020 از تلویزیون 8K بدون حاشیه خود رونمایی و رندرهایی که چند روز قبل از این محصول منتشر شده بودند را تایید کرد. تلویزیون Q950TS سامسونگ از رزولوشن بالایی برخوردار ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۵ دی ۱۳۹۸ | ۰۹:۴۵

سامسونگ در آستانه نمایشگاه CES 2020 از تلویزیون 8K بدون حاشیه خود رونمایی و رندرهایی که چند روز قبل از این محصول منتشر شده بودند را تایید کرد.

تلویزیون Q950TS سامسونگ از رزولوشن بالایی برخوردار بوده و به گفته سامسونگ به خاطر طراحی Infinity، استاندارد جدیدی را در دنیای تلویزیون تعریف می کند. این محصول به غیر از حاشیه باریکی که در لبه پایینی دارد، بدون فریم بوده و به گفته سازنده کره ای ضخامت پنل آن تنها 15 میلیمتر است.

رابط کاربری تلویزیون جدید سامسونگ به کمک هوش مصنوعی توانایی ارتقاء رزولوشن (Upscale) تمام محتواها به 8K، دسترسی به کانال های تلویزیون از طریق آنتن یا سرویس های استریم به کمک راهنمای بین المللی را داشته و قابلیت ترکیب پیشنهادات از چندین اپلیکیشن به صورت همزمان را دارد.

تلویزیون Q950TS به کمک دستیار دیجیتال قابلیت کنترل دیوایس های دیگر از طریق بلوتوث و وای فای را دارد. همچنین امکان کنترل محصولات قدیمی تر که به اینترنت متصل نمی شوند نیز امکان پذیر خواهد بود. به کمک قابلیت Tap View و با تنها یک لمس می توان محتواهای نمایشگر تلفن همراه را روی صفحه تلویزیون مشاهده کرده و حین فعال بودن قابلیت تصویر در تصویر، مولتی تسک انجام داد.

تلویزیون بدون حاشیه سامسونگ به طور پیش فرض از دستیارهای دیجیتال رایج از جمله Bixby، گوگل اسیستنت و آمازون الکسا پشتیبانی می کند.

سامسونگ مدعی شده به کمک فناوری AI ScaleNet، تلویزیون مورد بحث می تواند محتواها را در شبکه هایی که فقط برای رزولوشن 4K ظرفیت دارند، با رزولوشن 8K استریم کند. این تلویزیون به کمک فشرده سازی، محتوای 8K را به 4K تبدیل کرده و سپس هوش مصنوعی  رزولوشن را به 8K ارتقاء (Upscale) می دهد.

تلویزیون Q950TS

به گفته سامسونگ، خروجی تصویر در این روش کیفیت بالاتری دارد. تاکنون پشتیبانی آمازون پرایم از این قابلیت تایید شده است. البته باید دید این ویژگی توانایی استریم محتوای 8K بدون عملیات اضافه را دارد یا خیر. این تلویزیون از از فرمت AVI برای ویدیوهای 8K یوتیوب نیز پشتیبانی می کند.

هوش مصنوعی تلویزیون Q950TS به کمک فناوری Object Tracking Sound Plus صداها را بسته به رخدادهای صفحه جابه‌جا کرده و تنها با تکیه بر اسپیکرهای تلویزیون، صدای فراگیر 5.1 را به ارمغان می آورد. قابلیت جدید Q-Symphony نیز با ترکیب صدای اسپیکرها با ساندبار و در صورت وجود سخت افزار صحیح، صدای 9.1.4 را فراهم می کند.

برای آگاهی بیشتر از تلویزیون Q950TS و عملکردهای ذکر شده، باید تا دو روز دیگر و آغاز نمایشگاه CES 2020 صبر کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی