ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چگونه هزینه اینترنت خانواده را کاهش دهیم؟

نوع مصرف اینترنت همراه در بین کاربران اینترنت داخل کشور با الگوهای جهانی تفاوت‌های زیادی دارد و اینترنت همراه عملا تبدیل به گزینه شماره اول خانواده‌ها شده است. علت این موضوع را باید در عقب‌ماندگی ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۵ دی ۱۳۹۸ | ۱۶:۴۵

نوع مصرف اینترنت همراه در بین کاربران اینترنت داخل کشور با الگوهای جهانی تفاوت‌های زیادی دارد و اینترنت همراه عملا تبدیل به گزینه شماره اول خانواده‌ها شده است. علت این موضوع را باید در عقب‌ماندگی اینترنت خانگی از نوع ADSL و البته توسعه شتابان اینترنت همراه جستجو کرد. اما تصور کنید که افراد یک خانواده، هر کدام به شکلی جداگانه به سراغ تهیه بسته‌های اینترنت موبایل می‌روند و از آن استفاده می‌کنند. در صورتی که رویکرد جهانی بهره‌گیری از اینترنت موبایل، استفاده از آن در فضایی است که دسترسی به اینترنت ثابت وجود ندارد. اما با توجه به شرایط موجود، یک خانواده چگونه می‌تواند هزینه اینترنت خود را کاهش دهد؟

ضرورت استفاده از اینترنت در سال‌های اخیرا آنقدر افزایش یافته است که بسیاری از فعالیت‌های روزمره اشخاص بدون استفاده از آن کاملا غیر ممکن خواهد بود. سبد خانوار یک خانواده معمولی حالا به جز محصولاتی چون خوراک، مسکن و... به بهای تمام شده برای دریافت سرویس اینترنت نیز مزین شده و این هزینه با توجه به فشارهای اقتصادی اخیر، باید به درستی مدیریت شود.

هزینه اینترنت همراه

اغلب افراد، از اینترنت در زمانی که منزل هستند، به‌صورت اشتراکی استفاده می‌کنند، اما گاهی اوقات به دلیل برخی از عادت‌ها، مدیریت انتخاب اینترنت به درستی انجام نمی‌شود و افراد حتی در زمان‌هایی که در زیر یک سقف قرار دارند هم از اینترنت سیم‌کارت خود استفاده می‌کنند. در واقع هرکس در خانه دیتای موبایل خود را روشن می‌کند و علت این موضوع شاید به کندی سرعت‌های ADSL ولو در سرعت‌های بالا برگردد که کاربران را قانع نمی‌کند. هزینه این نوع استفاده از اینترنت اما برای یک خانواده ۴ نفره با یک حساب سرانگشتی برای پنج گیگ به ازای هر نفر، حدود به ۸۰ هزار تومان می‌شود، در حالی که این هزینه‌ها می‌تواند بسیار مقرون به صرفه‌تر توجیه شود.

اساسا علت اینکه کاربران ترجیح می‌دهند از اینترنت موبایل خود استفاده کنند، سرعت بیشتر آن نسبت به اینترنت ADSL است که در بهترین حالت و روی کاغذ می‌تواند از ۱۶ گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی کند. در نتیجه انتخاب استفاده از داده موبایل به جای ADSL، تا حد زیادی توجیه پذیر است و ریزش ماهانه کاربران ADSL در سال‌های اخیر (بر اساس گزارش‌های فصلی رگولاتوری) نیز همین مسئله را نشان می‌دهد.

اما نکته مهم اینجاست که در سال‌های اخیر یک گزینه میانی برای دسترسی به اینترنت به وجود آمده است که هم مزایای اینترنت ADSL را دارد و هم دیتای موبایل را. اگرچه مشخصاً همچنان اینترنت ADSL ارزان‌ترین گزینه‌ است، اما اینترنت TD-LTE با قیمتی پایین‌تر از اینترنت موبایل، می‌تواند سرعتی بالاتر از اینترنت ADSL را به ارمغان بیاورد. برای مثال، اکنون خرید یک بسته اینترنت TD-LTE با حجم ۴۰ گیگابایتی، ۵۹ هزار تومان هزینه دارد.

هزینه اینترنت همراه

از سوی دیگر با افزایش رشد VODها و همچنین کیفیت بازی‌های آنلاین نیز، استریم قوی‌تر و بهتر و همچنین دستیابی به پینگ ثابت و بهتر از دیگر تقاضاهای کاربران حرفه‌ای است که در اینترنت ثابت TD-LTE وجود دارد چرا که پایداری شبکه بالایی در این نوع از شبکه حاکم است. همچنین نباید فراموش کرد در این بین فناوری TD-LTE توانست سرعت تا ۴۰ مگابیت بر ثانیه را در اختیار کاربران قرار دهد و دیگر مشکل محدودیت سرعت برای کاربران این فناوری مطرح نخواهد بود. هرچند اینترنت LTE موبایل دست کم روی کاغذ می‌تواند سرعت بالاتری را به ارمغان بیاورد.

کاربران در کشورهای پیشرفته‌تر، به اینترنت ثابت بسیار بیشتر متکی هستند چرا که سرعت مناسب و تاخیر پایینی را در اختیار آنها قرار می‌دهد و محدودیت حجمی تاثیرگذاری هم ندارد. اما به دلیل عدم پیشرفت اینترنت ثابت خانگی یا همان ADSL و کمبود تکنولوژی‌های نوین‌ترین مانند VDSL یا FTTx، کاربران در داخل کشور بیشتر به سمت اینترنت موبایل رفته‌اند.

در نهایت باید گفت استفاده از اینترنت ثابت در کنار برخی از مزیت‌هایی که در اختیار تمامی مشترکین خود قرار می‌دهد، هزینه کمتری نسبت به اینترنت تلفن همراه دارد و سطح بالاتری از پایداری شبکه و سرعت انتقال دیتا را به مشترکین خود ارائه می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Ashkan_
    Ashkan_ | ۱۶ دی ۱۳۹۸

    اعضارو به قتل برسونیم ?

  • H. Soroush
    H. Soroush | ۱۵ دی ۱۳۹۸

    اومده vdsl?

    • آرش پارساپور
      آرش پارساپور | ۱۶ دی ۱۳۹۸

      برخی از شرکتها ارائه میکنن سرویس vdsl رو

      • Amin@Chy
        Amin@Chy | ۲۴ دی ۱۳۹۸

        چه شرکت هایی

مطالب پیشنهادی