ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایسوس لپ‌تاپ ذن بوک Duo را با دو نمایشگر معرفی کرد

ایسوس در خرداد ماه لپ‌تاپ ذن بوک Pro Duo را با دو نمایشگر 4K معرفی کرده بود که ۲.۵ کیلوگرم هم وزن داشت اما اکنون در نمایشگاه CES یک نسخه جدید از این لپ‌‌تاپ را به ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۶ دی ۱۳۹۸ | ۱۸:۴۰

ایسوس در خرداد ماه لپ‌تاپ ذن بوک Pro Duo را با دو نمایشگر 4K معرفی کرده بود که ۲.۵ کیلوگرم هم وزن داشت اما اکنون در نمایشگاه CES یک نسخه جدید از این لپ‌‌تاپ را به نمایش گذاشته که مشکل اصلی یعنی وزن را حل کرده است. اکنون لپ‌تاپ جدید با نام «ZenBook Duo» با نگه‌داشتن نمایشگر دوم، ۱.۵ کیلوگرم وزن دارد.

حتماً در سال‌های اخیر با مک‌بوک‌ پرو‌ی اپل و ایده «تاچ‌بار» آن آشنا شده‌اید. ذن‌بوک Duo جوابی است به همین ایده تا به جای یک نوار باریک نمایشگر، رسماً یک نمایشگر دوم در اختیار کاربر قرار بگیرد. اکنون نیز نمایشگر دوم این لپ‌تاپ، اندازه‌ای ۱۲.۶ اینچی دارد که حدود ۲ اینچ از نسل قبلی کوچک‌تر شده است.

ذن بوک Duo از پردازشگر گرافیکی انویدیا جی‌فورس MX250 بهره می‌برد که البته به اندازه RTX 2060 که در نسخه پرو استفاده شده بود، قدرتمند نیست. از سوی دیگر نسل دهم پردازنده‌های اینتل در کنار ۱۶ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه SSD از دیگر ویژگی‌های آن هستند. اما مهم‌ترین بخش مربوط به نمایشگر است که دیگر 4K نیست و باید به یک نمایشگر 1080p قناعت کرد. با این همه، ابعاد کوچک‌تر، وزن کمتر و البته قیمت منطقی‌تر ذن بوک Duo، آن را تبدیل به محصولی در دسترس‌تر و البته کاربردی‌تر می‌کند.

تم اصلی چنین محصولی با یک نمایشگر دوم بزرگ، کاربردی بودن آن است. به همین دلیل می‌توان ردیفی از درگاه‌های ارتباطی که همچنان بسیار محبوب هستند را در آن یافت. دو درگاه USB A در کنار یک درگاه USB-C و یک پورت HDMI و البته اسلاید کارت حافظه miniSD، هدف اصلی توسعه این لپ‌تاپ یعنی کاربردی بودنش را به روشنی نشان می‌دهند.

با این حال شاید این لپ‌تاپ به خاطر ضخامت بیشترش از لپ‌تاپ‌های باریک فعلی، انتخاب اول خریداران نباشد، اما به هر حال بهترین گزینه برای کسانی است که احساس می‌کنند می‌توانند کاربرد لازم را از نمایشگر دوم داشته باشند.

ایسوس هنوز قیمت ذن بوک Duo را اعلام نکرده و می‌گوید که تا پایان فصل اول سال ۲۰۲۰، آن را روانه بازار می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی