ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با استفاده از این باتری لیتیوم گوگرد گوشی شما تا 5 روز از شارژ مجدد بی نیاز خواهد بود

محققان دانشگاه Monash ادعا می‌کنند که بهینه‌ترین باتری لیتیوم گوگرد را ساخته‌اند. بر اساس گفته‌های آن‌ها یک واحد از این باتری با ابعاد مناسب می‌تواند به مدت 5 روز گوشی شما را از شارژ مجدد بی‌نیاز ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۱۶ دی ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

محققان دانشگاه Monash ادعا می‌کنند که بهینه‌ترین باتری لیتیوم گوگرد را ساخته‌اند. بر اساس گفته‌های آن‌ها یک واحد از این باتری با ابعاد مناسب می‌تواند به مدت 5 روز گوشی شما را از شارژ مجدد بی‌نیاز کند.

این در حالیست که اگر از این باتری لیتیوم گوگرد به عنوان منبع انرژی یک خودروی برقی استفاده شود برای طی مسافتی به اندازه 1000 کیلومتر کافی خواهد بود. نکته دیگری که این باتری را به گزینه مناسب و کاربردی تبدیل می‌کند، میزان آسیب بسیار کم آن به محیط زیست و همچنین هزینه‌های پایین ساخت است.

روش طراحی این باتری در راه جدیدی که برای پیوند ذرات در کاتد گوگرد به کار رفته باز می‌گردد. این روش به ذرات مذکور کمک می‌کند تا بدون کاهش ظرفیت، عملکرد و یا پایداری قادر به مدیریت بارهای بیشتری باشند.

با این حال قطعا چالش اصلی در رساندن این محصول به مرحله تولید خواهد بود. تا به حال محققان مختلف به ایده‌های انقلابی زیادی در این زمینه دست یافته‌اند اما این ایده‌ها هرگز به مرحله تولید و عملی سازی نرسیدند.

اما شاید محققان دانشگاه Monash یک گام به مرحله عملی کردن باتری لیتیوم گوگرد مد نظرشان نزدیک‌تر باشند. در حال حاضر انستیتو Fraunhofer آلمان نمونه‌های آزمایشی این باتری را ساخته و دانشمندان قصد دارند در سال 2020 باتری مذکور را در خودروها و شبکه‌های انرژی خورشیدی استرالیا به مرحله آزمایش بگذارند. آن‌ها حتی موفق به دریافت پتنت این محصول هم شده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۷ دی ۱۳۹۸

    این شد یک پیشرفت واقعی

مطالب پیشنهادی