ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

2021-fisker-ocean-teaser
خودرو

شاسی بلند فیسکر اوشن معرفی شد؛ رقیبی خوش قیمت برای تمام خودروهای الکتریکی

حدود یک سال پیش بود که مدیرعامل و بنیانگذار فیسکر با انتشار تصویری مبهم، از برنامه های این شرکت برای توسعه یک کراس اوور تمام الکتریکی خبر داد. از آن تاریخ تاکنون آقای هنریک فیسکر ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۶ دی ۱۳۹۸ | ۲۱:۰۰

حدود یک سال پیش بود که مدیرعامل و بنیانگذار فیسکر با انتشار تصویری مبهم، از برنامه های این شرکت برای توسعه یک کراس اوور تمام الکتریکی خبر داد. از آن تاریخ تاکنون آقای هنریک فیسکر با پخش تیزرهای گاه و بیگاه، همواره سعی داشت این خودرو را در کانون توجه نگه دارد.

با گذشت مدتی نسبتا طولانی و افتتاح نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی لاس وگاس - موسوم به CES - اینک زمان رونمایی از جدیدترین محصول فیسکر فرا رسیده است. این کراس اوور سبز اوشن (Ocean به معنای اقیانوس) نام داشته و با توجه به مشخصات و قیمت، رقیبی جدی برای تمام مدل های برقی محسوب می شود.

2021-fisker-ocean (1)

فیسکر اوشن طراحی بیرونی مینیمالی داشته و خبری از پیچیدگی های زیاد یا حجم های اغراق آمیز در بدنه آن نیست. این رویه به نوعی در داخل کابین نیز پیاده سازی شده و چون رقبایی مثل فورد ماستنگ Mach-E و تسلا مدل Y از داشبوردی ساده با نمایشگر میانی بزرگ سود می برد. در زیر این نمایشگر 5 دکمه لمسی تعبیه شده که از طریق آنها امکان کنترل تجهیزاتی همانند سیستم صوتی و سیستم تهویه مطبوع وجود دارد.

2021-fisker-ocean-teaser (12)

در پشت فرمان اوشن هم از یک صفحه عریض دیجیتال برای ارایه اطلاعات لازم به راننده استفاده شده است. نمایشگر سربالا یا هداپ دیسپلی نیز تکمیل کننده عملکرد این دو بوده و می تواند در کنار اطلاعات مربوط به وضعیت خودرو یا سفر، متن ترانه های در حال پخش را نیز به راننده نمایش دهد.

2021-fisker-ocean-teaser (10)

انرژی مورد نیاز فیسکر اوشن توسط پک باتری به حجم تقریبی 80 کیلووات ساعت تامین می شود. به لطف این پک اوشن قادر است تا 300 مایل (معادل 482 کیلومتر) مسافت را با یک بار شارژ پشت سر بگذارد که در صورت تحقق در دنیای واقعی باید گفت رقم مناسبی است.

2021-fisker-ocean-teaser (2)

درباره قدرت و گشتاور فیسکر اوشن فعلا اطلاعاتی منتشر نشده، اما سازنده ادعا می کند این کراس اوور برای رسیدن به سرعت 60 مایل (96 کیلومتر) در ساعت، تنها به 2.9 ثانیه زمان نیاز دارد. این خودرو در دو نسخه تک و دو دیفرانسیل قابل انتخاب بوده و با توجه به رادارهای موجود در دماغه می توان حدس زد دارای فناوری خودران خواهد بود، هر چند این مساله هنوز به صورت رسمی تایید نشده است.

2021-fisker-ocean-teaser (6)

همانطور که از پیش نیز مشخص شده بود، اوشن قابلیتی ویژه به نام "حالت کالیفرنیا" (California Mode) دارد. با فعال کردن این حالت، تمامی شیشه ها پایین می روند تا سرنشینان از هوای آزاد نهایت لذت را ببرند.

2021-fisker-ocean-teaser (7)

اگر همه چیز طبق برنامه ریزی ها پیش برود، کراس اوور برقی فیسکر اوشن از اواخر سال 2021 به فروش رسیده و روند تحویل آن از سال 2022 آغاز خواهد شد. برای این خودرو قیمتی برابر با 37,499 دلار تعیین شده که این رقم با احتساب مشوق های مالیاتی به 29,999 دلار کاهش می یابد. شرکت فیسکر امکان اشتراک این خودرو با پرداخت مبلغ ماهانه 379 دلار را هم فراهم کرده است. این سرویس هر زمان بدون پرداخت جریمه قابل لغو کردن بوده و مشترکین آن می توانند سالانه تا 30 هزار مایل (معادل 48,280 کیلومتر) رانندگی کنند.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • saeed_u
    saeed_u | ۱۸ دی ۱۳۹۸

    ۳۰ هزار مایل یا ۴۸ هزار دلار ?

    • سعید علیپور
      سعید علیپور | ۱۸ دی ۱۳۹۸

      ? ? بخونید کیلومتر

  • آریا
    آریا | ۱۷ دی ۱۳۹۸

    چه عجب . بالاخره یه خبر درمورد فیسکر گذاشتید. الان یک ماهه این رو رو نمایی کرده. چند بار هم گفتم به شما که یه خبر در موردش بگذارید

  • BVB
    BVB | ۱۶ دی ۱۳۹۸

    ظاهرش ترکیبی از لامبورگینی اوروس و لندروور عه

مطالب پیشنهادی