ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گلکسی S20
تکنولوژی

گلکسی S20 اولین گوشی سامسونگ با پنل ۱۲۰ هرتزی خواهد بود

اولین بار زمزمه‌های استفاده سامسونگ از پنلی با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی زمانی شنیده شد که فهمیدیم پردازنده اگزینوس ۹۹۰ از نرخ رفرش‌های بالا استفاده می‌کند. از آن جایی که احتمالا سامسونگ در بازارهای بین‌المللی ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۶ دی ۱۳۹۸ | ۱۹:۴۶

اولین بار زمزمه‌های استفاده سامسونگ از پنلی با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی زمانی شنیده شد که فهمیدیم پردازنده اگزینوس ۹۹۰ از نرخ رفرش‌های بالا استفاده می‌کند. از آن جایی که احتمالا سامسونگ در بازارهای بین‌المللی از این چیپست استفاده کند بسیار بالاست، در نتیجه چندان بی‌راه نیست که بگوییم سامسونگ گلکسی S20 از پنلی با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی استفاده خواهد کرد.

علاوه بر این قضیه، اخیرا منوی مخفی در رابط کاربری One UI 2 نسخه بتا پیدا شده که به کاربران اجازه می‌دهد از بین نرخ رفرش ۶۰ هرتزی و ۱۲۰ هرتزی، یکی را انتخاب کنند. البته کاربران و علاقه‌مندان نتوانستند تفاوتی را ببینند زیرا هیچ گوشی سامسونگی فعلا از این نرخ رفرش بهره نمی‌برد. پس به احتمال زیاد، گلکسی S11 یا همان S20 (برخی از شایعات می‌گویند اسم پرچمدار بعدی سامسونگ S20 است) از پنل ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برد.

 

گلکسی S20

با این حال شاید با خود بپرسید مزایای استفاده از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی چیست؟ باید بگوییم که این نرخ رفرش را محتوای صفحه نرم‌تر به حرکت در می‌آورد و باعث می‌شود پویاتر به نظر برسد. این بدان معناست که تجربه کاربران از رابط کاربری روان‌تر خواهد بود و انیمیشن‌ها و اسکرول کردن، بسیار بهتر به نمایش در خواهند آمد.

علاوه بر تمام این تغییرات، استفاده از پنلی با نرخ رفرش بالا به شدت به شارژدهی باتری آسیب وارد می‌کنند و خوشبختانه سامسونگ به کاربران اجازه خواهد داد تا بین این دو نرخ رفرش یکی را انتخاب کنند تا هر دو گروه از کاربران را راضی نگه داشته باشد. البته این را هم اضافه کنیم که سامسونگ چندان هم با این قضیه غریبه نیست و پیش از این شرکت هایی که از نرخ رفرش بالا استفاده کرده بودند، پنل‌های خود را از سامسونگ تامین می‌کردند (مثل وان پلاس 7 پرو).

همانطور هم که پیشتر گفتیم، سامسونگ پرچمدار بعدی خود را در روز ۲۲ بهمن معرفی خواهد کرد. در نتیجه باید شاهد گلکسی S11 یا گلکسی S20 باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی