ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینتل از NUC جدیدش رونمایی کرد؛ کامپیوتر گیمینگ کوچک با قابلیت ارتقاء آسان

اینتل از جدیدترین کامپیوتر کوچک خود معروف به NUC یا «واحد پردازش آینده» در نمایشگاه CES 2020 رونمایی کرد. این کامپیوتر کوچک Ghost Canyon نام داشته و کاربر به راحتی می تواند پردازنده مرکزی، پردازشگر ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۶ دی ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۰

اینتل از جدیدترین کامپیوتر کوچک خود معروف به NUC یا «واحد پردازش آینده» در نمایشگاه CES 2020 رونمایی کرد. این کامپیوتر کوچک Ghost Canyon نام داشته و کاربر به راحتی می تواند پردازنده مرکزی، پردازشگر گرافیکی، رم و فضای ذخیره سازی را با کمترین دردسر تعویض کند.

NUC جدید از پردازنده نسل نهم اینتل Core H (از Core i5 تا Core i9) پشتیبانی می کند. این کامپیوتر از سیستمی به نام Compute Element برخوردار است که اجازه آپگرید کردن CPU با تعویض قسمتی که مادربرد، پردازنده و پورت های I/O در آن قرار گرفته اند را می دهد.

NUC اینتل به نام Ghost Canyon

اینتل در نمایشگاه CES دو سال قبل از کوچکترین کامپیوتر گیمینگ خود یعنی Hades Canyon (یا NUC 8) رونمایی کرد. این مدل قابلیت ارتقاء نداشت. حال اینتل با جانشین این مدل یعنی NUC 9 Extreme که با اسم رمز Ghost Canyon شناخته می شود، قابلیت تعویض CPU، GPU، رم، فضای ذخیره سازی و درگاه ها را با کمترین زحمت امکان پذیر کرده است.

شایعاتی که قبلاً منتشر شده اند از ابعاد 5 لیتری این سیستم خبر می دادند که آن را از این نظر هم‌رده کنسولهای بازی قرار می دهد. اینتل علاوه بر تأیید این مورد، به قابلیت تعویض کارتیج های CPU نیز اشاره کرد.

اینتل اطلاعات زیادی از NUC جدید خود فاش نکرده است و تنها بر اساس تصویر تبلیغاتی این محصول می توان به برخی از جزئیات آن پی برد. اینتل می گوید NUC جدید این شرکت از پردازنده های Core i9 سری H (سری لپ تاپی) بهره می برند.

اینتل قصد دارد در همکاری با شرکای خود، این سیستم را شخصی سازی کند. این تراشه ساز معمولاً کامپیوتر NUC را به شکل ناقص به فروش می رساند و تأمین رم، فضای ذخیره سازی و سیستم عامل بر عهده خریدار است. احتمالاً شرکای اینتل قطعات این کامپیوتر را برای کاربر نصب خواهند کرد. در هفته های آتی اطلاعات بیشتری از این محصول منتشر خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • MOHAMMADmartin
    MOHAMMADmartin | ۱۶ دی ۱۳۹۸

    ظاهر زشتی داره ولی باطنی قویی

مطالب پیشنهادی