ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینتل: پردازنده‌های سری H نسل دهم از مرز ۵ گیگاهرتز عبور می‌کنند

اینتل اولین روز رسمی از نمایشگاه CES را با یک ادعای مهم شروع کرد: نسل بعدی پردازنده‌های Core i7 از سری H، از مرز ۵ گیگاهرتز عبور می‌کنند؛ پردازنده‌هایی که قرار است در آینده در ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۶ دی ۱۳۹۸ | ۱۰:۰۲

اینتل اولین روز رسمی از نمایشگاه CES را با یک ادعای مهم شروع کرد: نسل بعدی پردازنده‌های Core i7 از سری H، از مرز ۵ گیگاهرتز عبور می‌کنند؛ پردازنده‌هایی که قرار است در آینده در نوت‌بوک‌ها از آن‌ها استفاده شود. این اولین باری خواهد بود که پردازنده‌های اینتل روی فرکانسی بالاتر از ۵ گیگاهرتز فعال خواهند بود.

همین مسئله به معنای آن است که پردازنده‌های بعدی اینتل سریع‌تر از نسل فعلی سری H و Core i9 یعنی 9980HK (که پرچمدار فعلی است) خواهند بود؛ پردازنده‌هایی که فرکانس پردازشی آن‌ها نهایتاً به ۵ گیگاهرتز می‌رسد.

اگرچه انتظار چنین پیشرفتی از سوی اینتل وجود داشت، اما نکته اینجاست که اینتل حالا می‌خواهد در پردازنده‌های i7 خود از مرز ۵ گیگاهرتز عبور کند و باید دید چه در انتظار i9های آینده خواهد بود. در پوستری که اینتل منتشر کرده، در مورد پردازنده‌های i9 گفته شده که «حتی فرکانسی فراتر» از i7 خواهند داشت.

این شرکت از سوی دیگر خبر می‌دهد که نسل دهم پردازنده‌های سری H، قرار است به شکل بهینه‌تر و بهتری از ۸ هسته خود استفاده کنند که همین مسئله نیز به تنهایی باعث عملکرد و کارایی بهتر آن‌ها خواهد شد. اینتل در حال حاضر سهم بسیار قابل توجهی از بازار لپ‌تاپ‌ها را به خود اختصاص داده است، مخصوصاً لپ‌تاپ‌هایی که با تمرکز روی گیمینگ توسعه پیدا می‌کنند و مشخصاً سری H نسل دهم به سطله اینتل بر این بازار کمک بزرگی خواهد کرد؛ هرچند باید دید امسال AMD پاسخی برای اینتل دارد یا خیر.

تا اینجا اینتل اطلاعات بیشتری را درباره پردازنده‌های جدیدش ارائه نکرده است، اما می‌توان انتظار داشت که بامداد فردا (سه شنبه ساعت ۳:۳۰ صبح) در رویداد اصلی‌اش، اطلاعات دقیق‌ و جامع‌تری را درباره این پردازنده‌ها منتشر کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی