ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تایپ با دوربین سلفی؛ سامسونگ با SelfieType کیبورد مجازی را منسوخ می‌کند

سامسونگ به تازگی از قابلیت جالبی رونمایی کرده که ممکن است تایپ در گوشی را به کلی دگرگون کند. این قابلیت که «سلفی تایپ» (SelfieType) نام دارد به کاربر اجازه می دهد تا به کمک ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۶ دی ۱۳۹۸ | ۱۹:۰۰

سامسونگ به تازگی از قابلیت جالبی رونمایی کرده که ممکن است تایپ در گوشی را به کلی دگرگون کند. این قابلیت که «سلفی تایپ» (SelfieType) نام دارد به کاربر اجازه می دهد تا به کمک دوربین سلفی عمل تایپ کردن را انجام دهد.

در ظاهر این قابلیت شبیه کیبوردهای پروژکتوری قدیمی است که با درصد خطای بالا حروف را تشخیص می دادند. حال قابلیت سلفی تایپ با مشاهده هوشمندانه حرکات انگشتان کاربر روی سطح صاف، آنها را به حروف تبدیل می کند.

سازنده کره ای می گوید قابلیت سلفی تایپ با قرار دادن عکس های خام دوربین سلفی در کنار هوش مصنوعی، مکان دقیق انگشتان کاربر را بدون نیاز به فشردن دکمه های فیزیکی تشخیص می دهد.

آنطور که در وبلاگ Smasung Members نوشته شده، قابلیت سلفی تایپ در حال حاضر فقط از زبان انگلیسی پشتیبانی می کند و در صورت بازخورد مثبت، احتمال پشتیبانی از زبان های جدید وجود دارد.

یکی از نقاط ضعف آشکار این فناوری، کاربردی بودن آن تنها برای تایپیست های لمسی حرفه ای است که برای تایپ کردن نیازی به نگاه کردن به صفحه کلید ندارند. به نظر می رسد این قابلیت برای کاربرانی که باید مدام به صفحه کلید فیزیکی یا مجازی نگاه کنند، کاربردی نخواهد بود.

سامسونگ جزئیات قابلیت سلفی تایپ را در کنفرانس خود در نمایشگاه CES 2020 فاش خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی