ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اصرار شرکت‌ها برای ساخت مسواک‌های هوشمند و پافشاری خریداران برای بی‌توجهی

نمایشگاه CES همیشه مجالی برای نمایش گجت‌های هوشمند جدید بوده و مسواک‌های هوشمند هم از این قاعده مستثنی نیستند. امسال غول بزرگ محصولات نظافت دهان و دندان یعنی اورال-بی با یک مسواک هوشمند جدید به ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۱۶ دی ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰

نمایشگاه CES همیشه مجالی برای نمایش گجت‌های هوشمند جدید بوده و مسواک‌های هوشمند هم از این قاعده مستثنی نیستند. امسال غول بزرگ محصولات نظافت دهان و دندان یعنی اورال-بی با یک مسواک هوشمند جدید به CES آمد که iO نام دارد و به گفته آن‌ها حاصل تلاش شش ساله و تحقیق از بیش از 1800 کاربر است.

البته که ادعاهای اورال-بی در مورد iO کمی بلندپروازانه است اما بر اساس گفته آن‌ها باید اذعان کنیم که محصول جدید قطعا یک مسواک هوشمند واقعا پیشرفته به نظر می‌رسد.

مهمترین نکته در طراحی یک مسواک قسمت سر آن است و iO از حرکات مواج و چرخشی در کنار لرزش‌های ریز برای تمیز کردن دندان‌ها استفاده می‌کند. حرکت این مجموعه از طریق یک درایو مغناطیسی خطی جدید تامین می‌شود و در نهایت یک سنسور فشار جدید هم وظیفه بررسی فشاری که شما در هنگام مسواک زدن به دندان‌هایتان وارد می‌کنید را به عهده دارد.

این سنسور با آنالیز مکرر به شما بازخوردهای لازم را اعلام خواهد کرد تا بهینه‌ترین مقدار فشار را برای تمیز کردن دندان‌هایتان به آن‌ها وارد کنید. این مساله برای سلامت لثه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

مسواک هوشمند

برای تکمیل شدن این مجموعه اپلیکیشن iO هم وظیفه ردگیری و راهنمایی همزمان را در زمان مسواک زدن به عهده دارد. البته تمایل کاربر برای مسواک زدن دندان‌ها و ردگیری وضعیت پروسه روی یک تصویر سه بعدی از دندان‌هایش به صورت همزمان به نظر چندان محتمل نمی‌رسد اما با این حال اورال-بی چنین امکان عجیبی را برای کاربران علاقه‌مند فراهم کرده است.

با اینکه ایده مسواک‌های هوشمند سالهاست مطرح شده، اما به نظر می‌رسد همچنان برای شرکت‌های مختلف جذابیت خاصی دارد و گویا فعلا شامل حضور این محصولات در نمایشگاه‌ها و رویدادهای مختلف خواهیم بود. با این حال نباید فراموش کرد که به صورت واضح شکاف بزرگی بین تقاضای بازار و شور و شعف شرکت‌ها برای عرضه مسواک‌های هوشمند وجود دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۱۷ دی ۱۳۹۸

    من فکر میکنم دلیلش عدم توزیع انبوه این محصول هست که مردم کمتری اون رو می‌شناسن

مطالب پیشنهادی