ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

درب هوشمند
تکنولوژی

قفل هوشمند را فراموش کنید؛ رونمایی ال جی از درب متعلق به آینده

ال جی در نمایشگاه CES تمرکز ویژه‌ای روی محصولات هوشمند گذاشته است. از همین رو این کمپانی یک پله فراتر رفته و از درب هوشمند خود رونمایی کرده است. به نظر می‌رسد در سال‌های آتی، ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۷ دی ۱۳۹۸ | ۱۹:۰۰

ال جی در نمایشگاه CES تمرکز ویژه‌ای روی محصولات هوشمند گذاشته است. از همین رو این کمپانی یک پله فراتر رفته و از درب هوشمند خود رونمایی کرده است. به نظر می‌رسد در سال‌های آتی، این درب به خوبی جای درب‌های معمولی را بگیرد.

این درب هوشمند وظیفه اصلی خود که محلی برای رفت و آمد به داخل خانه است را به خوبی انجام می‌دهد. درب هوشمند ال جی به کمک تکنولوژی تشخیص چهره و کف دست، درب را برای ساکنین اصلی خانه باز می‌کند، اما قسمت اصلی ماجرا به بخش‌های جانبی آن با می‌گردد.

در سمت چپ این درب محفظه‌ای مخصوص برای بسته‌های ارسالی قرار گرفته است. بر فرض مثال اگر از فروشگاه آنلاینی خرید کرده‌اید و در زمان تحویل آن در خانه حضور ندارید، مامور تحویل مرسوله می‌تواند بسته شما را در محفظه مخصوص قرار دهد تا از باد و باران در امان بماند. همچنین در قسمت بالایی آن نیز یک محفظه مانند یخچال قرار دارد که اگر بر فرض مثال غذایی سفارش داده‌اید، دیگر مشکلات مواجه شدن با غذای گندیده را نداشته باشید. (البته موارد بالا بیشتر شامل کشورهای دیگر می‌شود تا ایران، زیرا سیستم دلیوری در کشور ما به کل متفاوت است).

درب هوشمند

ال جی داخل این درب هوشمند نیز یک آینه هوشمند قرار داده است که اطلاعاتی کاربردی را در زمان ترک خانه به ساکنین آن نشان می‌دهد. برای مثال ساکنین در زمان بیرون رفتن، می‌توانند از وضعیت آب و هوا مطلع شوند، شدت ترافیک را بررسی کنند و حتی لیست خرید‌های خانه را ببینند. علاوه بر این ویژگی‌ها، بخش داخلی آن کاربرد آینه خود را نیز دارد.

نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید، این است که هر دو محفظه این درب هوشمند، از داخل نیز قابل دسترسی هستند تا در مواقعی که هوای بیرون سرد است و لباس مناسب بر تن ندارید، بتوانید بدون دردسر، مرسوله یا غذای خود را بردارید. با تمام این اوصاف، ال جی اطلاعات دگری از درب هوشمند خود معرفی نکرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی