ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

زنهایزر
تکنولوژی

سیستم صوتی بدون اسپیکر؛ راهکار سنهایزر و کانتیننتال برای صدای فراگیر در خودرو

سنهایزر در نظر دارد تا سیستم صوتی ماشین‌ها را به کل تغییر دهد. این کمپانی آلمانی با دیگر کمپانی آلمانی کانتیننتال سیستم صوتی ۳ بعدی را طراحی کردند که جایگزین بلندگوهای داخلی ماشین‌ها می‌شود. سنهایزر ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۷ دی ۱۳۹۸ | ۰۱:۵۷

سنهایزر در نظر دارد تا سیستم صوتی ماشین‌ها را به کل تغییر دهد. این کمپانی آلمانی با دیگر کمپانی آلمانی کانتیننتال سیستم صوتی ۳ بعدی را طراحی کردند که جایگزین بلندگوهای داخلی ماشین‌ها می‌شود.

سنهایزر (البته تلفظ درست آن زنهایزر است) به جای استفاده از بلندگوی‌های داخلی خودروها، سیستمی را طراحی کرده که شبیه آلات موسیقی سیمی عمل می‌کند. این سیستم از سطح طراحی داخلی ماشین به عنوان یک فعال کننده استفاده می‌کند و خود فضای داخلی ماشین مانند یک محفظه تقویت کننده صدا عمل کرده و صدا را به صورت ۳ بعدی برای کاربر به ارمغان می‌آورد.

سنهایزر

به گفته سنهایزر به دلیل حذف تجهیزات صوتی داخل ماشین‌ها وزن ماشین حدود ۴۰ کیلوگرم سبک‌تر خواهد شود و در پی آن شتاب‌گیری ماشین نیز سریع‌تر خواهد شد. این سیستم که زیر پوشش پروژه امبیو (Ambeo) قرار می‌گیرد تمام پردازش‌های لازم برای ارائه صدای پویای ۳ بعدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در نتیجه اگر از طرفداران این تکنولوژی هستید، پیشنهاد می‌شود این پروژه را با جدیت بیشتری دنبال کنید.

از آن جایی که این تکنولوژی کمی آینده نگرانه به نظر می‌رسد، بسیاری با خود فکر می‌کنند که نباید به زودی شاهد آن در خودروها باشیم. با این حال با توجه به این که این سیستم هم سبک‌تر است و هم شتاب‌گیری ماشین‌ها را افزایش می‌دهد، بسیاری از خودروسازان الکتریکی به آن علاقه نشان داده‌اند. با این حال هنوز مشخص نیست توان خروجی این سیستم صوتی چه قدر خواهد بود و سنهایزر نیز چیزی در این باره نگفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • saeed۱۹۸۵۹
    saeed۱۹۸۵۹ | ۱۷ دی ۱۳۹۸

    واقعا سیستم صوتی ۴۰ کیلو وزنشه؟
    چه خبره مگه یه ضبط صوت و ۴ یاند ۴۰ کیلو نمیشه مگه اینا چی میبندن تو ماشین

مطالب پیشنهادی