ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ Ballie را معرفی کرد؛ رباتی برای مدیریت همه ابزارهای هوشمند خانه

«همراهان زندگی». این ایده سامسونگ از نسل بعدی ربات‌هاست. شرکت کره‌ای اعتقاد دارد ربات جدیدش موسوم به «Ballie» به شکلی هوشمند شما را درک می‌کند، از شما پشتیبانی می‌کند و به نیاز‌هایتان پاسخ می‌دهد. در ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۷ دی ۱۳۹۸ | ۰۷:۲۲

«همراهان زندگی». این ایده سامسونگ از نسل بعدی ربات‌هاست. شرکت کره‌ای اعتقاد دارد ربات جدیدش موسوم به «Ballie» به شکلی هوشمند شما را درک می‌کند، از شما پشتیبانی می‌کند و به نیاز‌هایتان پاسخ می‌دهد. در کنار همه این‌ها، Ballie قرار است مدیریت مرکزی همه ابزارهای هوشمند در خانه شما را نیز بر عهده بگیرد.

سامسونگ رویداد خبری‌اش در نمایشگاه CES را با معرفی یک ربات جالب به نام «Ballie» آغاز کرد؛ رباتی که ظاهری شبیه به یک توپ تنیس دارد و می‌تواند در سطح خانه شما با غلطیدن حرکت کند. سامسونگ می‌گوید این ربات مجهز به هوش مصنوعی، قرار است یک دستیار برای حفظ امنیت خانه باشد یا به کاربران برای ورزش کردن کمک کند. نکته جالب‌تر اینکه سامسونگ مدعی است چنین رباتی می‌تواند نسل جدیدی از راه ارتباطی کاربران با تکنولوژی باشد.

Ballie در واقع آمده است تا مرکزیتی باشد برای مدیریت همه ابزارهای هوشمندی که در خانه کاربر قرار گرفته‌اند. البته در دموی ویدیویی که در مراسم سامسونگ نمایش داده شد، همه ابزارها، از تلویزیون هوشمند گرفته تا یخچال هوشمند، محصولات خود سامسونگ بودند.

برای مثال، حالا صبح شده و Ballie به اتاق کاربر می‌آید و پرده‌های هوشمند اتاق را باز می‌کند، یا زمانی که حیوان خانگی تنها مانده، برایش تلویزیون را روشن می‌کند و حتی می‌تواند در نبود کاربر، به جارو برقی هوشمند دستور دهد تا یک اتاق را جارو کند. حتی روی خود استیج، Ballie مدیر سامسونگ که در حال قدم زدن بود را نیز دنبال می‌کرد.

سامسونگ می‌گوید Ballie تحول بعدی این شرکت در حوزه اینترنت اشیاء (IoT) است و می‌تواند نقش یک ریموت برای همه ابزارهای هوشمند در خانه شما را ایفا کند.

با این همه، سامسونگ اعلام نکرد که کاربران علاقمند به این محصول، چه زمان و با چه قیمتی می‌توانند Ballie را بخرند. ایده ربات‌های خانگی سال‌هاست که وجود دارد و پیش‌تر سونی و ال‌جی تلاش‌هایی در این زمینه‌ کرده‌اند اما هیچ زمان موفقیتی فراگیر به دست نیاورده‌اند. اکنون باید دید رویکرد سامسونگ چقدر مورد پسند کاربران دوست‌دار تکنولوژی خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی