ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اولین پردازشگر گرافیکی مستقل اینتل معرفی شد

اینتل که سال هاست بر بازار پردازنده های کامپیوتر سلطنت می کند، حالا در نمایشگاه CES 2020 اولین پردازشگر گرافیکی مجزای خودش را معرفی کرده است. پردازشگر گرافیکی اینتل DG1 گام بزرگی در راستای برنامه ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۷ دی ۱۳۹۸ | ۰۵:۵۷

اینتل که سال هاست بر بازار پردازنده های کامپیوتر سلطنت می کند، حالا در نمایشگاه CES 2020 اولین پردازشگر گرافیکی مجزای خودش را معرفی کرده است. پردازشگر گرافیکی اینتل DG1 گام بزرگی در راستای برنامه های جاه طلبانه این شرکت در دنیای پردازش محسوب می شود.

اینتل اطلاعات زیادی در مورد پردازشگر گرافیکی DG1 ارائه نکرد اما اجرای بازی دستینی 2 روی این GPU را به شکل زنده به نمایش گذاشت. شایعات موجود حکایت از آن دارند که DG1 بر اساس معماری Xe طراحی شده، یعنی همان معماری که در گرافیک مجتمع چیپ های 10 نانومتری تایگر لیک به کار گرفته خواهد شد.

به گفته اینتل، گرافیک مجتمع Xe روی چیپ های تایگر لیک، قدرت دوبرابری نسبت به نسل قبل دارد. بدین ترتیب پردازشگر گرافیکی DG1 قوی ترین محصول این شرکت در زمینه کارآیی گرافیکی خواهد داشت. سایت تخصصی Tom's Hardware می گوید DG1 در واقع نسخه مجزای گرافیک های مجتمع این شرکت است. حتی در این صورت هم اینتل می تواند با هماهنگ کردن CPU و GPU و استفاده همزمان از گرافیک مجتمع و مجزا، توان گرافیکی فوق العاده ای را به ارمغان بیاورد.

اینتل مدتهاست که از بازار کارت گرافیک دور مانده و از این موضوع رنج می برد، تا جایی که در سال 2018 تصمیم گرفت با رقیب اصلی اش یعنی AMD وارد همکاری شود و GPU های این شرکت را در پردازنده های سری Core i5 به کار بگیرد. البته این همکاری هنوز به نتیجه نرسیده است.

اطلاعات دقیقی در مورد مشخصات فنی، زمان عرضه و بازار هدف پردازشگر گرافیکی اینتل DG1 در دست نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی