ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دیمنسیتی ۸۰۰
تکنولوژی

دیمنسیتی ۸۰۰ معرفی شد؛ چیپست 5G مدیاتک برای گوشی‌های میان‌رده

مدیاتک ماه گذشته از خانواده چیپست های جدید خود به نام «دیمنسیتی» رونمایی کرد و حالا عضو جدیدی به آن پیوسته است. دیمنسیتی ۸۰۰ به صورت ویژه برای گوشی های میان رده ساخته شده و ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۷ دی ۱۳۹۸ | ۱۸:۵۱

مدیاتک ماه گذشته از خانواده چیپست های جدید خود به نام «دیمنسیتی» رونمایی کرد و حالا عضو جدیدی به آن پیوسته است. دیمنسیتی ۸۰۰ به صورت ویژه برای گوشی های میان رده ساخته شده و قابلیت اتصال به شبکه 5G را دارد.

دیمنسیتی ۸۰۰ بر پایه لیتوگرافی ۷ نانومتری طراحی شده و ۸ هسته پردازشی با معماری ARM دارد که بر اساس سرعت کلاک در دو خوشه دسته بندی شده اند. چهار هسته پرقدرت تر کورتکس A77 سرعت کلاک ۲.۶ گیگاهرتزی دارند و و ۴ هسته کورتکس A55 هم با سرعت کلاک ۲ گیگاهرتزی عمل می کنند.

کمپانی سازنده به صورت دقیق مدل پردازشگر گرافیکی را مشخص نکرده اما آنرا مشابه چیپست پرقدرت تر دیمنسیتی ۱۰۰۰ عنوان کرده. با این حال مشخص است که این GPU چهار هسته ای بوده و در کنار فناوری HyperEngine امکان اجرای بازی های با کیفیت را میسر می سازد.

دیمنسیتی ۸۰۰

دیمنسیتی ۸۰۰ از نمایشگرهای با رزولوشن +Full HD با نرخ رفرش ۹۰ هرتز پشتیبانی می کند که دست تولیدکنندگان را در تعبیه پنل های با کیفیت و سریع در موبایل های میان رده باز می گذارد.

یکی دیگر از ویژگی های دیمنسیتی ۸۰۰ مجهز بودن به واحد پردازش هوش مصنوعی APU 3.0 است که با تکیه بر ۴ هسته پردازشی قابلیت انجام ۲.۴ تریلیون محاسبه در ثانیه را دارد. موتور پردازش تصویر این تراشه توانایی پشتیبانی از  سنسور ۶۴ مگاپیکسلی یا دوربین اصلی دوگانه با سنسورهای ۳۲+۱۶ مگاپیکسلی را دارد. الگوریتم های به کار رفته در این ISP قابلیت هایی نظیر فوکوس خودکار مبتنی بر هوش مصنوعی، وایت بالانس خودکار، کاهش نویز و HDR را دارد.

دیمنسیتی ۸۰۰ از فرکانس های زیر ۶ گیگاهرتز و امواج میلیمتری استفاده کرده و با شبکه های 2G تا 5G  سازگاری دارد. این تراشه همچنین از سرویس VoNR برای مخابره صدا و داده در شبکه 5G پشتیبانی می کند که به معنی افزایش کیفیت مکالمه های صوتی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی