ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

همکاری استون مارتین و ایرباس در زمینه تولید یک هلیکوپتر لوکس

کمپانی انگلیسی استون مارتین که روزهای پر سر و صدایی را پشت سر می گذارد، این بار از تولید هلیکوپتری ویژه با همکاری یکی از زیرشاخه های شرکت ایرباس خبر داده است. این هلیکوپتر، ACH130 نام ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۷ دی ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

کمپانی انگلیسی استون مارتین که روزهای پر سر و صدایی را پشت سر می گذارد، این بار از تولید هلیکوپتری ویژه با همکاری یکی از زیرشاخه های شرکت ایرباس خبر داده است. این هلیکوپتر، ACH130 نام داشته و در مقایسه با همتایان خود از کابینی با کیفیت تر و راحت تر سود می برد.

حتما خواهید پرسید نقش استون مارتین در ساخت هلیکوپتر ACH130 چیست؟ در پاسخ باید گفت این برند رده بالا در طراحی برخی قسمت های نمای بیرونی، مواد به کار برده شده در کابین و پیشرانه تجربیات خود را در اختیار ایرباس گذاشته است.

airbus-corporate-helicopters-ach130-aston-martin-edition (6)

خریداران این هلیکوپتر لوکس، می توانند برای نمای بیرونی آن چهار طرح متفاوت را سفارش دهند. در صورت سفارش هر کدام از این طرح ها، کابین نیز حال و هوایی متناسب با آن خواهد داشت.

به گفته شاخه هلیکوپترسازی ایرباس (Airbus Corporate Helicopters) در کابین ACH130 از اتومبیل های اسپرت الهام گرفته شده است. برای نمونه پشتی صندلی های جلو دارای جزئیاتی مشابه با استون مارتین DB11 هستند. همچنین درها نیز دارای پوششی چرمی بوده و برای ایجاد تمایز، در بعضی قسمت ها مثل پشت سری صندلی ها، نشان استون مارتین حک شده است.

airbus-corporate-helicopters-ach130-aston-martin-edition (11)

علاوه بر موارد فوق باید به پلاکی اشاره کرد که در بخش نشان دهنده ها نصب می شود. این پلاک به لوگوی دو شرکت مزین شده و حاوی اطلاعاتی مثل شماره نسخه تولیدی و نام مالک هلیکوپتر است.

وظیفه تامین نیروی هلیکوپتر ACH130 را موتور جتی که توسط استون مارتین ساخته شده، بر عهده دارد. این موتور با نام Arriel 2D شناخته شده و 952 اسب بخار قدرت تولید می کند. با تکیه بر این موتور ACH130 توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 134 نات (معادل 154 مایل یا 248 کیلومتر در ساعت) را دارد.

airbus-corporate-helicopters-ach130-aston-martin-edition (5)

محصول مشترک استون مارتین و ایرباس ظرفیت حمل حداکثر شش سرنشین را داشته و در صورت پر بودن باک می تواند تا چهار ساعت در آسمان پرواز کند.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی