ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پهپاد امنیتی
تکنولوژی

معرفی پهپاد 10 هزار دلاری با قابلیت نگهبانی خودکار در اطراف خانه

محصولات امنیتی خانگی عمدتاً به دوربین های هوشمند و محصولاتی از این قبیل محدود می شوند اما محصول جدید شرکت Sunflower Labs یک راهکار متفاوت دارد؛ مجموعه ای شامل پهپاد کاملاً خودران و تعدادی حسگر که ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۷ دی ۱۳۹۸ | ۱۸:۱۷

محصولات امنیتی خانگی عمدتاً به دوربین های هوشمند و محصولاتی از این قبیل محدود می شوند اما محصول جدید شرکت Sunflower Labs یک راهکار متفاوت دارد؛ مجموعه ای شامل پهپاد کاملاً خودران و تعدادی حسگر که مراقب منزل شما هستند.

کمپانی سازنده مدعی است که این اولین پهپاد امنیتی کاملاً خودکار برای مکان های مسکونی است. سیستم هشیار خانگی این شرکت شامل بخش های زمینی است که مشابه نام این شرکت، «گل آفتابگردان» نامیده می شوند و ظاهری شبیه به چراغ های باغ دارند. گل های آفتابگردان به حسگرهای حرکت و لرزش مجهز شده اند و می توانند هر حرکتی در حیاط شما را ردیابی کنند. علاوه بر این قادرند تفاوت بین حرکت انسان، خودرو و حیوانات را تشخیص داده و در همان لحظه روی نقشه به شما اطلاع دهند.

پهپاد امنیتی

بخش پهپاد که Bee (زنبور) نام دارد از قابلیت جلوگیری از برخورد و نیز GPS بهره‌مند است و با نظارت بر املاک شما، ویدیوی آن را به طور زنده برایتان پخش می کند. Bee در بخشی به نام Hive (کندو) قرار می گیرد که علاوه بر این که در مقابل نفوذ آب مقاوم است، وظیفه شارژ زنبور را هم به عهده دارد. سخت افزارهای مورد نیاز برای هوش مصنوعی این سیستم هم در کندو قرار گرفته اند.

پهپاد امنیتی

به طور خلاصه باید گفت که نحوه کار کل سیستم به این صورت است: گل های آفتابگردان یک فعالیت مشکوک در اطراف منزل شما را شناسایی می کنند و اعلانی به گوشی هوشمند شما فرستاده می شود. سپس می توانید دستور دهید که زنبور از کندو خارج شده و گشتی در اطراف منزل شما بزند و ویدیوی زنده را برای شما پخش کند.

اگر قصد خرید این سیستم را داشته باشید باید مبلغ گزافی را کنار بگذارید؛ حداقل 9950 دلار. به گفته شرکت سازنده انتظار می رود تحویل این سیستم به خریداران از میانه های سال جاری میلادی آغاز شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • یحیی خالدی
    یحیی خالدی | ۱۷ دی ۱۳۹۸

    اگه نتونی یه اسلحه روش ببندی ? به نظرم همون سیستم های امنیتی قبلی به صرفه تر مطمئن تر و کاراتر هستن
    بعد اینکه این سیستم سروصدا داره و آقا دزده رو مطلع میکنه بعدشم مطمئنا محدودیت شارژ داره و جدای از این میشه اونو راحتتر از سیستم های سنتی از کار انداخت

    • fayyaz.saeed
      fayyaz.saeed | ۲۶ اسفند ۱۳۹۸

      سخت نگیرین دبگه. ابنکه سیستم پدافندی قرار نیست باشه. سیستم نظارتیه. فرض کنید از داخل اتاق خواب ویباتون میخاین یک سرکی ب اطراف باغ بکشین و محیط را چک کنید.
      اتفاقا یک ایده بسیار کاربردی و بدیعی هست بنظرم.
      ولی اون پیشنهاد اسلحه بستن را خیلی پایه ام!

مطالب پیشنهادی