ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حمله هکرها شرکت آمریکایی را تعطیل کرد؛ اخراج ۳۰۰ نفر کارمند

شرکت بازاریابی تلفنی به نام هریتیج کمپانی به دلیل ناتوانی در بازیابی داده‌های خود پس از حمله باج افزارها به سرورها، به ۳۰۰ کارمند خود اعلام کرده است می‌تواند به دنبال شغل جدید باشند زیرا ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۷ دی ۱۳۹۸ | ۱۸:۰۰

شرکت بازاریابی تلفنی به نام هریتیج کمپانی به دلیل ناتوانی در بازیابی داده‌های خود پس از حمله باج افزارها به سرورها، به ۳۰۰ کارمند خود اعلام کرده است می‌تواند به دنبال شغل جدید باشند زیرا این کمپانی بعید می‌داند که داده‌های خود را بازیابی کند.

مدیرعامل این کمپانی می‌گوید که این شرکت، از آبان ماه درگیر بازپس‌گیری داده‌های خود از باج افزارها بوده ولی از موفقیت‌آمیز بودن آن ناامید شده است و به همین دلیل این حق انتخاب را به کارمندان خود می‌دهد تا به دنبال کار جدید باشند. البته مدیرعامل هریتیج کمپانی می‌گوید درهای شرکت به روی کارمندان باز است و آن‌ها می‌توانند با این شرکت تماس بگیرند تا از روند بازیابی داده‌ها باخبر شوند و در صورت امکان به شغل‌ها خود باز گردند.

باج افزار

البته بسیاری از کارمندان این شرکت اصلا خبر نداشتند که باج افزار‌ها داده‌های هریتیج کمپانی را به گروگان گرفتنه‌اند و از همین رو زمانی که ایمیل مدیرعامل شرکت مبنی بر تعلیق خود را شنیدند، غافلگیر شدند. ساندرا فرانک مدیرعامل هریتیج کمپانی در ایمیل خود خطاب به کارمندان گفته است:

متاسفانه ما از حدود ۲ ماه پیش متوجه حمله باج افزارها به سرورهای هریتیج شدیم و پس از پرداخت مبالغ هنگفت چند صد هزار دلاری، نتوانستم تمامی داده‌های خود را بازیابی کنیم. ما انتظار داشتیم که روند بازیابی تنها یک هفته طول بکشد، اما برنامه ما آن طور که می‌خواستیم پیش نرفت و نتوانستم کنترل کامل سرورها را به دست بیاوریم.

باج افزار

از همین رو او به همراه دیگر اعضای هیئت مدیره به این نتیجه رسیدند که بهترین کار، تعلیق تمامی ۳۰۰ کارمند خود است. همچنین پیگیری‌های خبرگزاری محلی نشان می‌دهد که بسیاری از کارمندان این شرکت، اعلام بی‌کاری کرده‌اند. بسیاری از آن‌ها هم که امیدوار به بازپس‌گیری شغل خود بودند، پس از تماس با شرکت پیامی از پیش ضبط شده برای آن‌ها پخش شده است. محتوای این پیام هم این گونه بوده که آن‌ها باید به دنبال شغل جدیدی بروند زیرا مراحل بازیابی داده‌ها، موفقیت‌آمیز نبوده است.

همچنین یکی از کارمندان این کمپانی می‌گوید:

بسیاری از ما امید خود را از دست داده‌ایم و به نظرم مدیران شرکت می‌دانستند که نمی‌توانند داه‌ها را بازیابی کنند و به همین دلیل به ما گفته‌اند به دنبال شغل جدید برویم، زیرا آن‌ها از شکایت کارمندان خود به دادگاه می‌هراسند.

در هر صورت این اولین بار نیست که شرکت‌ها به دلیل درگیر شدن به باج افزارها، ورشکسته می شوند و چندی پیش نیز پزشکان یک کلینیک، به دلیل درگیر نشدن با باج افزارها، یک سال زودتر خود را بازنشسته کردند. بدین ترتیب شرکت بازاریابی هریتیج کمپانی نیز به کار خود خاتمه داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی