ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رونمایی اینتل از پردازنده‌های تایگر لیک؛ ویژه لپ‌تاپ‌ها با پشتیبانی از تاندربولت 4

اینتل از جدیدترین سری پردازنده های Core ویژه لپ تاپ ها رونمایی کرده است. پردازنده های جدید سری تایگر لیک قرار است به طیف گسترده ای از لپ تاپ ها شامل مدل های تاشو نیرو ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۷ دی ۱۳۹۸ | ۱۵:۱۳

اینتل از جدیدترین سری پردازنده های Core ویژه لپ تاپ ها رونمایی کرده است. پردازنده های جدید سری تایگر لیک قرار است به طیف گسترده ای از لپ تاپ ها شامل مدل های تاشو نیرو دهند.

پردازنده های تایگر لیک بر اساس معماری 10 نانو متری پلاس تولید می شوند و مهمترین بهبودشان کارایی بالاتر گرافیکی و افزایش استفاده از هوش مصنوعی برای پردازش بهتر است.

تایگر لیک
پردازنده سری تایگر لیک روی یک مادربرد که در کل ابعادی نزدیک به یک SSD از نوع M.2 دارد.

به ادعای اینتل، تایگر لیک کارایی بالاتر دو رقمی (درصد) را نسبت به نسل قبل ارائه می دهد و کل مادربرد و پردازنده می توانند در فضایی به اندازه یک برد SSD از نوع M.2 جا شوند. با این ابعاد می توان گفت که لپ تاپ های آینده می توانند کارایی بالاتری نسبت به آلترا بوک های امروزی داشته باشند و در عین حال قطعات آنها در بدنه ای باریک تر و سبک تر جای گیرد.

علاوه بر این انتظار می رود برخی از لپ تاپ ها با پردازنده های تایگر لیک به کارت گرافیک های مستقل آتی اینتل به نام DG1 مجهز شوند. اینتل اولین بار سال گذشته میلادی از این کارت گرافیک مستقل رونمایی کرد و اجرای بازی دستنی 2 را روی یک لپتاپ بهره مند از این چیپ به نمایش گذاشت. دیگر لپ تاپ های مجهز به پردازنده های تایگر لیک به نسل بعدی کارت های گرافیک یکپارچه نسل بعدی یعنی Xe مجهز خواهند شد. به گفته اینتل سری Xe کارایی در حد کارت های گرافیک مستقل را ارائه می دهد.

تایگر لیک
چیپ گرافیک مستقل DG1 اینتل

سری تایگر لیک همچنین از درگاه تاندربولت 4 پشتیبانی می کند. از آنجایی که تاندربولت دیگر به طور اختصاصی در اختیار اینتل نیست انتظار می رود در آینده کامپیوترهای بیشتری از این درگاه پر سرعت، تحت نام های مختلفی از جمله تاندربولت 4 یا USB 4 بهره مند شوند. تاندربولت 4 سرعتی مشابه USB 4 و به عبارتی 4 برابر USB 3 دارد.

اینتل پیش‌بینی کرده که تایگر لیک ها در کامپبوترهای با دو نمایشگر و مدل های با نمایشگرهای تا شو به کار برود. همچنین باید اشاره کنیم که ساعاتی قبل این کمپانی از لپ تاپ آینده نگرانه Horseshoe Bend پرده برداشت که از نمایشگر تاشو بهره می برد.

اینتل به طور همزمان روی یک پلتفرم موبایل دیگر به نام لِیک فیلد کار می کند. پردازنده های این سری قرار است در کامپیوترهای آتی با نمایشگرهای تاشو و نیز دو نمایشگر کاربرد داشته باشند. یکی از محصولاتی که از این سری پردازنده بهره می برد لنوو تینکپد X1 فولد بود که اخیراً در CES 2020 به نمایش در آمد. با این حال هنوز جزئیات چندانی از این پردازنده اعلام نشده است.

اینتل همچنین از فناوری ردیابی ورزشکاران رونمایی کرد که قرار است در المپیک سال 2020 مورد استفاده قرار گیرد. این سیستم از دو چیپ نسل دوم Xeon Scalable بهره می برد. این فناوری می تواند در تمرینات ورزشی به کار ورزشکاران بیاید و نحوه استفاده از بخش های مختلف بدن حین تمرینات را تحلیل کند. علاوه بر این سیستم ویدیویی وابسته به اندازه گیری حجم، ویدیوها را به عنوان اشیاء در نظر می گیرد و به این ترتیب امکان ردیابی فراهم می شود. مزیت این روش این است که کاربر می تواند ویدیوها را به نحوه دلخواه خود تماشا کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی