ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پردازنده 64 هسته ای AMD معرفی شد؛ 3990 دلار برای تردریپر 3990X

شرکت AMD چندی پیش جزئیاتی در مورد نسل سوم پردازنده های تردریپر منتشر کرد و حالا در جریان نمایشگاه CES شاهد رونمایی کامل این سری هستیم. نسل سوم پردازنده تردریپر AMD مشخصات فوق العاده ای ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۷ دی ۱۳۹۸ | ۰۳:۳۷

شرکت AMD چندی پیش جزئیاتی در مورد نسل سوم پردازنده های تردریپر منتشر کرد و حالا در جریان نمایشگاه CES شاهد رونمایی کامل این سری هستیم.

نسل سوم پردازنده تردریپر AMD مشخصات فوق العاده ای دارد، اما بیایید ابتدا به قیمتش بپردازیم. تردریپر 3990X به احتمال قریب به یقین، تنها پردازنده دنیاست که شماره مدل و قیمت آن یکیست، یعنی 3990 دلار قیمت دارد.

پردازنده تردریپر 3990X با 64 هسته و 128 ترد، سریع ترین پردازنده دنیا لقب گرفته است، یا حداقل AMD اینطور می گوید. فرکانس پایه این پردازنده 2.9 گیگاهرتز است که در حالت توربو به 4.3 گیگاهرتز می رسد. البته هنوز مشخص نیست سرعت تمام هسته ها به طور همزمان به چه رقمی می رسد.

شرکت AMD می گوید امتیاز پردازنده تردریپر 3990X در نرم افزار تخصصی بنچمارک Cinebench R20 به 25000 می رسد، یعنی 47 درصد قدرت بیشتر نسبت به تردریپر 3970X که 2000 دلار قیمت دارد.

از دیگر مشخصات تردریپر 3990X می توان به 288 مگابایت کش (256 مگابایت کش سطح 3) اشاره کرد. شرکت AMD با کمپانی مطرح RED برای تست این پردازنده استفاده کرده و هدف نهایی آن را تولید کنندگان محتوای ویدیویی در هالیوود عنوان نموده است.

به گفته سازنده برای بهره گیری از حداکثر توان تردریپر 3990X بهتر است به ازای هر هسته از 1 یا 2 گیگابایت رم DDR4 استفاده کنید. با توجه به کاربرد این پردازنده می توان انتظار داشت کاربران حرفه ای به کمتر از 128 یا 256 گیگابایت رم DDR4-3200 رضایت ندهند.

پردازنده تردریپر 3990X از هفتم فوریه یعنی هجدهم بهمن ماه وارد بازار جهانی خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • ali_mlk
    ali_mlk | ۱۷ دی ۱۳۹۸

    فوق العاده اس، امیدوارم یه روز انقد ارزون بشه که هاستینگ ها ازین نوع استفاده کنن و دیگه برای پردازش بیشتر مجبور به هزینه زیاد نباشیم

    • آریا
      آریا | ۱۷ دی ۱۳۹۸

      هاست ها از رایزن استفاده نمیکنند. اونها از سری EPYC و OPTERON استفاده میکنند. رایزن برای سرورها نیست

    • آریا
      آریا | ۱۷ دی ۱۳۹۸

      این بدرد گرافیست ها و انیمشن ساز ها میخوره

مطالب پیشنهادی