ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دست پروتزی
تکنولوژی

کنترل دست مصنوعی با ذهن؛ هوش مصنوعی به کمک معلولان می‌آید

کمپانی BrainCo در نمایشگاه CES از دست پروتز خود رونمایی کرده که مجهز به هوش مصنوعی است. به گفته این کمپانی، دست مصنوعی می‌تواند به کمک ذهن افراد کنترل شود و حرکات دست واقعی را ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۷ دی ۱۳۹۸ | ۲۰:۳۰

کمپانی BrainCo در نمایشگاه CES از دست پروتز خود رونمایی کرده که مجهز به هوش مصنوعی است. به گفته این کمپانی، دست مصنوعی می‌تواند به کمک ذهن افراد کنترل شود و حرکات دست واقعی را شبیه‌سازی کند.

این دست پروتزی به کمک درک و تفسیر امواج مغزی و سیگنال‌های عضلانی، می‌تواند حرکات دست واقعی را برای افراد دارای نقص عضو، شبیه‌سازی کند. بر اساس گفته‌های این کمپانی، BrainCo توانسته روشی جدید برای درک پالس‌های الکتریکی ارسال شده از مغز به باقی مانده عوض قطع شده توسعه دهد. در نتیجه دست پروتزی می‌تواند قصد فرد برای تکان دادن دست خود را تشخیص دهد و آن‌ها را به حرکات واقعی تبدیل کند.

دست پروتزی

بر اساس گزارش‌ها، این دست پروتزی تنها به ۵ تا ۱۰ دقیقه زمان نیاز دارد تا بتواند ۶ حرکت مختلف را شبیه‌سازی کند. بر اساس گفته‌های BrainCo، با مرور زمان و استفاده از دست پروتزی، کارکردهای آن هم افزایش یافته و هوش مصنوعی می‌تواند خود را به نحوه حرکت دست تطبیق دهد. مزیت دیگر این دست پروتزی مبتنی بر هوش مصنوعی، هزینه خریداری آن است.

دست‌های رباتیک مرسوم قیمتی در حدود ۶۰ هزار دلار دارند در حالی که تنها با ۱۰ الی ۱۵ هزار دلار می‌توان این دست پروتزی را خریداری کرد. در حال حاضر این دست در مرحله تایید توسط انجمن غذا و دارو (FDA) قرار دارد. در نتیجه هر زمان که این دست پروتزی مورد تایید این انجمن قرار گیرد، BrainCo می‌تواند فروش رسمی آن را شروع کند.

با توجه به این که میلیون‌ها نفر در جهان هستند که دچار نقص عضو شده‌اند یا به صورت مادرزادی با بیماری‌های اینچنینی به دنیا آمده‌اند، می‌توان از دستاوردهای این کمپانی تمجید کرد که سعی دارد کارکردهای دست واقعی را برای این افراد به ارمغان بیاورد. جزئیات بیشتر در رابطه با زمان عرضه دست پروتزی مبتنی بر هوش مصنوعی توسط BrainCo در تاریخ دیگری اعلام خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی