ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایوانکا ترامپ
تکنولوژی

ایوانکا ترامپ در نمایشگاه CES: دانشگاه را زیادی بزرگ کرده‌اید

همانطور که از قبل می‌دانسیتم، قرار بود ایوانکا ترامپ در نمایشگاه CES سخنرانی کند. همین اتفاق هم افتاد و دختر رئیس جمهور آمریکا در رابطه با «آینده کار» در این مراسم صحبت کرد. با این ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۸ دی ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰

همانطور که از قبل می‌دانسیتم، قرار بود ایوانکا ترامپ در نمایشگاه CES سخنرانی کند. همین اتفاق هم افتاد و دختر رئیس جمهور آمریکا در رابطه با «آینده کار» در این مراسم صحبت کرد. با این حال یکی از ایراداتی که به او وارد بود، مربوط به نداشتن سابقه خوب در زمینه تکنولوژی است. این ایرادات تا حدودی هم وارد است، زیرا تکنولوژی نیز همواره نیم نگاهی به آینده داشته و ترامپ هم قصد داشت تا درباره آینده صحبت کند، ولی آینده کار از نظر او، نرفتن به دانشگاه است.

در این مصاحبه، مدیر اجرایی انجمن تکنولوژی مصرف کنندگان به نام گری شاپیرو (Gary Shapiro) حدود ۴۰ دقیقه از ایوانکا ترامپ سوال پرسید، ولی او تنها در رابطه با دولت پدرش صحبت کرد و در عین حال سعی داشت خود را در دل حزب جمهوری‌خواهان نیز جا کند. او گفت که دولت فعلی علاقه دارد با بخش خصوص همکاری کند تا کارمندان خود را اخراج نکرده و در عوض آن‌ها را برای طولانی مدت نگه دارند.

ایوانکا ترامپ

او همچنین می‌گوید برنامه‌های حفظ شغل شرکت‌های فدرال امروزی کاربردی نیستند و دولت باید راه‌حل دیگری برای این کار پیدا کند. راه‌حلی که دولت ترامپ در اجرایی کردن آن ناتوان بوده است. او همچنین در رابطه با جایگاه تحصیلات دانشگاهی در آمریکا گفته است که بر اساس گفته‌های ایوانکا ترامپ، از هر ۱۰ شهروند آمریکا، ۴ نفر آن‌ها به شغلی دارند که بدون مدرک تحصیلی هم می‌توانستد به آن مشغول شوند. (این ادعای او بدون هیچ مدرکی است)

با این حال ممکن است نحوه کاریابی فعلی آمریکا مشکلات این چنینی را داشته باشد، اما طوی که ایوانکا از آن سخن می‌گفت، حکم تاییدی بود بر کارمندان مورد علاقه پدر او: سفید پوستان کم سواد. با این حال او سعی داشت تا تلاش‌های پدرش در بازار کار را به نوعی به تکنولوژی متصل کند تا آن قدرها هم از حال و هوای نمایشگاه دور نشود. مثالی که او زد، کارخانه اپل در تگزاس است که تنها مک پرو جدید را تولید می کند. او احداث این کارخانه را در دسته تلاش‌های پدرش برای بومی سازی نیروی کار قرار می‌دهد که می‌دانیم اینطور نیست.

ایوانکا ترامپ

ایوانکا ترامپ همچنین گفته است که کارگران کارخانه‌ها نیاز دارند تا هر چند سال یک بار آموزش‌های جدید دریافت کنند، ولی این کار مستلزم این نیست که دوباره به دانشگاه بروند. او خاطر نشان کرد که کاخ سفید در کنار شرکت‌های خصولتی می‌ایستد، زیرا این شرکت‌ها باعث می‌شوند تا ایده‌های آن‌ها گسترش پیدا کند. با این حال او نگفته است که کارمندان و کارگران برای این ایده‌ها ضروری هستند یا این که مانعی برای آن‌ها حساب می‌شوند.

او در رابطه با تحصیل مهاجرین نیز ایده‌هایی را مطرح کرد. ایوانکا ترامپ می‌گوید:

نباید اینگونه باشد که مهاجران در کشور ما تحصیل کرده و از منابع ما استفاده کنند و درست زمانی که آن‌ها برای کار آماده می‌شوند، از کشور اخراج شوند.

ایوانکا ترامپ

گفته ترامپ دختر، دقیقا بر خلاف قوانین است که ترامپ پدر وضع کرده است. اما مهم‌ترین سخن مشاور کاخ سفید در مراسم CES این بود که او عقیده دارد باید راهی در اختیار کارمندان قرار دهیم تا بتوانند داده‌های و رزومه‌های خود را روی گوشی «هوشمند ذخیره» کنند. (متوجه شدید زمانی که از ناآگاهی تکنولوژیک سخن می‌گوییم یعنی چه؟). سوالی که این جا مطرح می‌شود این است که خود ایوانکا ترامپ نمی‌داند که هم اکنون دانشمندان زیادی در حال بررسی احتمالات «ذخیره داده روی گوشی هوشمند» هستند؟

با تمام این بحث‌ها، حضور در نمایشگاه CES باعث شده تا ایوانکا فرصتی بیابد و خود را برای کمپین‌های تبلیغاتی آینده آماده کند. در صورتی که پدر او در دور جدید انتخابات رای نیاورد، او یکی از کاندیدهاست تا سلسله خاندان ترامپ را برای چندین سال دیگر بر صندلی ریاست جمهوری آمریکا بنشاند.

متنی که خواندید خلاصه‌ای از گزارش سایت گیزمودو در رابطه با حضور ایوانکا ترامپ در مراسم CES بود و نویسنده نظری شخصی خود را در این رابطه اعمال نکرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی