ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

hyundai-uber-ridshare-air-taxi-concept (4)
خودرو

هیوندای و اوبر برای تولید یک تاکسی پرنده برقی با یکدیگر همکاری می کنند

این روزها چشم تمامی علاقه مندان و رسانه های فعال در حوزه تکنولوژی و فناوری های دیجیتال به لاس وگاس و نمایشگاه CES دوخته شده است. اهمیت این نمایشگاه از یک سو و همسو شدن ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۸ دی ۱۳۹۸ | ۱۱:۴۵

این روزها چشم تمامی علاقه مندان و رسانه های فعال در حوزه تکنولوژی و فناوری های دیجیتال به لاس وگاس و نمایشگاه CES دوخته شده است. اهمیت این نمایشگاه از یک سو و همسو شدن صنعت خودرو با تکنولوژی های دیجیتال از سوی دیگر، باعث شده در سال های اخیر برخی از خودروسازان CES را برای معرفی دستاوردهای خود انتخاب کرده اند.

هیوندای جزو خودروسازانی است که امسال در CES حضور دارد. این کمپانی کره ای با رونمایی از یک وسیله نقلیه پرنده برقی، از همکاری خود با شرکت اوبر خبر داده است. این اتومبیل پرنده S-A1 نامگذاری شده و قرار است در آینده نزدیک به ناوگان اوبر Elevate بپیوندد.

hyundai-uber-ridshare-air-taxi-concept (6)

هیوندای S-A1 نیروی مورد نیاز خود را از پیشرانه ای تمام الکتریکی دریافت می کند. درباره جزئیات این پیشرانه اطلاعات دقیقی منتشر نشده، اما گفته می شود S-A1 با تکیه بر آن می تواند تا ارتفاعی بین 300 الی 600 متر اوج گرفته و به نهایت سرعت 290 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. همچنین باتری این خودرو که ظرفیت آن فعلا نامشخص است، تا 60 مایل (معادل 96 کیلومتر) به شارژ مجدد نیاز ندارد.

hyundai-uber-ridshare-air-taxi-concept (9)

همانگونه که در تصاویر نیز می توانید ببینید، هیوندای S-A1 به چند روتور کوچک مجهز شده تا هنگام پرواز آلودگی صوتی کمتری داشته باشد. S-A1 ظرفیت حمل چهار مسافر را داشته و در ابتدای عرضه توسط خلبان هدایت خواهد شد. با آپدیت هایی که هیوندای به مرور ارایه خواهد کرد، این خودروی پرنده به یک وسیله نقلیه کاملا خودران تبدیل می شود.

hyundai-uber-ridshare-air-taxi-concept

هیوندای در توسعه S-A1 از تجارب نرم افزاری اوبر بهره برده است. آنطور که اعلام شده این کمپانی آمریکایی مسئولیت سرویس های مربوط به پشتیبانی، ارتباطات و ایجاد شبکه هوایی را بر عهده خواهد داشت.

hyundai-uber-ridshare-air-taxi-concept (2)

بد نیست اشاره کنیم اگر همه چیز طبق برنامه ریزی ها پیش برود، سرویس اوبر Elevate از سال 2023 شروع به جابجایی مسافرین بر فراز شهرها خواهد کرد. اریک الیسون مدیر این سرویس پتانسیل های بالای هیوندای در تولید انبوه، کیفیت قابل قبول و اعتمادپذیری بالای محصولات این شرکت را از جمله دلایل اصلی همکاری با آن عنوان کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی