ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شکستن رمز آیفون
تکنولوژی

FBI برای حل پرونده تیراندازی فلوریدا دست به دامن اپل شد

پلیس فدرال آمریکا (FBI) خواستار کمک اپل به شکستن رمز آیفون هایی شده که به حادثه تیراندازی فلوریدا ارتباط دارند. سال گذشته فردی مسلح با تیراندازی به سوی مشتریان یک بانک پنج نفر را از ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۸ دی ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۰

پلیس فدرال آمریکا (FBI) خواستار کمک اپل به شکستن رمز آیفون هایی شده که به حادثه تیراندازی فلوریدا ارتباط دارند.

سال گذشته فردی مسلح با تیراندازی به سوی مشتریان یک بانک پنج نفر را از پای در آورد. پلیس آمریکا از مدت ها قبل دو آیفون را در اختیار دارد که گمان می رود به باز کردن سرنخ های این حادثه کمک کنند با این حال در بازرسی آنها به مشکل خورده است. Dana Boente، مشاور کل FBI با ارسال نامه ای به اپل اعلام کرده که این نهاد موافقت دادگاه برای بازرسی گوشی را دارد اما قفل روی موبایل مانع آن شده:

بازرس ها تمام تلاش خود را برای حدس زدن رمز عبور احتمالی به کار بسته اند اما تلاش آنها راه به جایی نبرده است.

اپل با این درخواست ها بیگانه است و معمولا در پاسخ داده های ذخیره شده در iCloud کاربر را در اختیار مراجع قانونی قرار می دهد که معمولا شامل نسخه بکاپی از محتوای موبایل است. با این وجود در صورتی که رمز عبور دستگاه مشخص نباشد، امکان ارائه داده های ذخیره شده روی حافظه گوشی را ندارد و تنها راه برای دسترسی به آن حمله به معیارهای امنیتی iOS است که کوپرتینوهایی تمایلی به انجام آن ندارند.

شکستن رمز آیفون

کمپانی آمریکایی بدون رد یا تایید دریافت چنین نامه ای از سوی FBI اعلام کرده که در موارد مشابه تمام داده های در دسترس را در اختیار دادگاه قرار داده است:

 ما بیشترین احترام را برای مجریان قانون قائلیم و همیشه برای کمک به بازرسی ها با آنها همکاری کرده ایم. ماه گذشته که پلیس فدرال خواستار دریافت اطلاعات شد تمام داده های متعلق به خودمان را به آنها دادیم و کماکان به ارائه داده های در دسترس ادامه می دهیم.

آخرین منازعه اپل و FBI برای شکستن رمز آیفون به ماجرای تیراندازی سن برناردینو مربوط می شود. در آن زمان پلیس فدرال سعی کرد کمپانی را به توسعه نسخه ای اصلاح شده و بدون رمزنگاری از iOS متقاعد کند اما کمپانی در برابر آنها تسلیم نشد.

علاوه بر اپل کمپانی Cellebrite هم ابزاری را توسعه داده که قادر به آنلاک آیفون های با iOS 13 است و ظاهرا برخی دفاتر پلیس آمریکا به صورت مخفیانه ده ها هزار دلار برای خرید و استفاده از این ابزار پرداخت کرده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی