ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ریزر Tomahawk معرفی شد؛ اولین کامپیوتر گیمینگ ماژولار ریزر

اینتل چند روز قبل اطلاعاتی در مورد جدیدترین کامپیوتر جمع و جور خود به نام NUC 9 Extreme منتشر کرد. حال ریزر به تقلید از اینتل کامپیوتر ماژولار و کوچکی بر اساس سخت افزار Compute ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۸ دی ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۰

اینتل چند روز قبل اطلاعاتی در مورد جدیدترین کامپیوتر جمع و جور خود به نام NUC 9 Extreme منتشر کرد. حال ریزر به تقلید از اینتل کامپیوتر ماژولار و کوچکی بر اساس سخت افزار Compute Element ساخته و نام Tomahawk را روی آن گذاشته است.

ریزر می گوید صحبت در مورد قیمت زود است ولی می توان کامپیوتر ریزر Tomahawk را حداکثر به منبع تغذیه 750 واتی، 64 گیگابایت حافظه رم، پردازنده Core i9 و کارت گرافیک انویدیا جیفورس RTX 2080 Super مجهز کرد. با این مشخصات می توان انتظار اجرای روان بازی ها را داشت و نکته جالب اینکه ابعاد این سیستم بسیار کوچکتر از کامپیوترهای گیمینگ سنتی است.

ریزر Tomahawk

سازنده علاوه بر تأکید بر اندازه کوچک ریزر Tomahawk، آن را برای کاربرانی که در زمینه جمع کردن کامپیوترهای شخصی تازه کار هستند، مناسب توصیف کرده؛ چرا که دردسر تحقیق در مورد قطعات مختلف و خرید یک به یک آنها در مورد این سیستم وجود ندارد.

سخت افزار Compute Element در واقع یک کارتریج PCI-Express است که شامل CPU, رم و فضای ذخیره سازی می شود. نصب کردن این قطعه در کیس کار راحتی است و در آینده می توان آن را ارتقاء داد. کاربر حتی می تواند با توجه به سلیقه، رم و فضای ذخیره سازی را با قطعات مدنظر خود تعویض کند.

ریزر Tomahawk به راحتی همانند باکس های eGPU ریزر به راحتی باز می شود.

کیس ریزر Tomahawk شبیه کامپیوتر G4 Cube اپل بوده و کاربر برای باز کردنش باید یک قفل درونی را آزاد کرده و قطعات را بیرون بیاورد. سخنگوی ریزر حین نمایش این کامپیوتر در مدت زمان تقریباً یک دقیقه GPU را تعویض کرد و تمام قطعات را دوباره سر جای خود قرار داد.

کامپیوتر ریزر Tomahawk در سه ماهه اول سال 2020 به بازار عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی