ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ام اس آی Creator 17 معرفی شد؛ اولین لپ تاپ دنیا با نمایشگر mini LED

شرکت MSI در جریان نمایشگاه CES 2020 از لپ تاپ Creator 17 رونمایی کرد که نخستین لپ تاپ جهان با نمایشگر mini LED محسوب می شود. فناوری mini LED برای ارائه محتوای HDR ایده آل ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۸ دی ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰

شرکت MSI در جریان نمایشگاه CES 2020 از لپ تاپ Creator 17 رونمایی کرد که نخستین لپ تاپ جهان با نمایشگر mini LED محسوب می شود.

فناوری mini LED برای ارائه محتوای HDR ایده آل است چون کنتراست فوق العاده ای را بین بخش های روشن و تاریک تصویر ایجاد می کند. به گفته MSI نمایشگر 4K لپ تاپ Creator 17 از 240 محدوده تنظیم روشنایی برخوردار است که در ابعاد 17 اینچ رقم خوبی محسوب می شود. برای مقایسه می توان به نمایشگر 6000 دلاری و 32 اینچی اپل پرو دیسپلی XDR اشاره کرد که 576 محدوده تنظیم روشنایی دارد.

نمایشگر 17 اینچی لپ تاپ MSI Creator 17 فضای رنگی عریض DCI-P3 را به طور کامل پوشش می دهد و حداکثر روشنایی آن به رقم خیره کننده 1000 نیت می رسد، یعنی با استاندارد HDR1000 سازگار است.

نمایشگرهای mini LED از LED های بسیار کوچک به عنوان بک لایت استفاده می کنند و دقت بسیار بیشتری را برای روشن کردن بخش های مختلف پنل LCD به ارمغان می آورند. در این نمایشگرها معمولاً از LED هایی با اندازه کوچکتر از 2 میلیمتر استفاده می شود.

البته این فناوری تفاوت آشکاری با microLED های سامسونگ دارد. در نمایشگرهای mini LED همان پنل LCD با بک لایت LED را داریم که عملکرد بسیار بهتری را نسبت به بک لایت سرتاسری ارائه می دهند. در مقابل، نمایشگرهای microLED بیشتر شبیه صفحه های OLED هستند، یعنی LEDهای ریز به طور مجزا روشن و خاموش می شوند. فناوری microLED مشکلات OLED نظیر محدودیت حداکثر روشنایی یا باقی ماندن اثر تصویر روی صفحه را هم ندارد.

شرکت MSI هنوز اطلاعات بیشتری در مورد مشخصات سخت افزاری لپ تاپ Creator 17 ارائه نکرده اما انتظار می رود همانند سری Creator P65 (بررسی دیجیاتو) شاهد به کار گیری جدیدترین سخت افزارها در آن باشیم. قیمت و زمان عرضه این محصول نیز هنوز مشخص نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • حمید
    حمید | ۱۸ دی ۱۳۹۸

    پنل ال ای دی با بک لایت ال سی دی نمی شه ؟

مطالب پیشنهادی