ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کوایت پوینت
تکنولوژی

هدفون واقعا بی سیم آدیو تکنیکا با قابلیت حذف نویز فعال معرفی شد

کمپانی آدیو تکنیکا در خلل نمایشگاه CES از جدیدترین ایربادهای واقعا بی‌سیم خود با تکنولوژی حذف نویز فعال رونمایی کرده است. ایرباد کوایت پوینت ATH-ANC300TW در کنار صدای با کیفیتی که از این کمپانی انتظار ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۸ دی ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۰

کمپانی آدیو تکنیکا در خلل نمایشگاه CES از جدیدترین ایربادهای واقعا بی‌سیم خود با تکنولوژی حذف نویز فعال رونمایی کرده است. ایرباد کوایت پوینت ATH-ANC300TW در کنار صدای با کیفیتی که از این کمپانی انتظار می‌رود، حذف نویز محیط را نیز برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

ایربادهای آدیو تکنیکا کوایت پوینت (Quite Point) از طراحی اختصاصی برای بهره بردن از قابلیت حذف نویز فعال استفاده می‌کند. این کمپانی می‌گوید به منظور حذف بهتر نویز محیط، یکی از میکروفون‌های داخل این ایربادها را به صورت عمودی قرار داده است. این روش جدید قرارگیری میکروفون تعادلی مثال زدنی از حذف نویز فعال و عملکرد صوتی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

این کار باعث شده تا طراحی هر گوشی کوایت پوینت، کمی کشیده‌تر از چیزی باشد که عادت داریم در ایربادها ببینیم. یکی دیگر از تغییراتی که در این مدل شاهد هستیم، تفاوت فاحش آن در شارژدهی نسبت به نسل قبلی ایربادهای بی سیم کمپانی آدیو تکنیکا است. نسل قبلی ایرباد این کمپانی ۱۳.۵ ساعت شارژ نگه می‌داشت، در حالی که کوایت پوینت تنها ۴.۵ ساعت شارژ باتری خواهد داشت. دلیل این افت محسوس، اضافه شدن قابلیت نویز فعال است که فشار زیادی به باتری می‌‌آورد.

کوایت پوینت

دلیل فشار مضاعف نویز فعال به باتری هم این است که این تکنولوژی با تحلیل صدای اطراف، طول موجی مخالف آن را تولید می‌کند تا صدا را خنثی کند و این سیگنال‌های تولید شده را در کنار سیگنال‌های دریافتی از گوشی، به هدفون‌ها انتقال دهد. در نتیجه پردازش مداوم صدای محیط، باعث افزایش مصرف باتری خواهد شد.

با این حال کاربرانی که علاقه‌مند به این تکنولوژی هستند، باید خود را آماده پرداخت ۲۵۰ دلار کنند، زیرا کوایت پوینت نیز مانند دیگر محصولات این کمپانی، ارزان نیست. البته هنوز کیفیت این هدفون‌ها سنجیده نشده ولی با توجه به آوازه کمپانی آدیو تکنیکا می‌توان امیدوار بود که کوایت پوینت نیز کاربران را سرافکنده نخواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی