ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کانسپت وان
تکنولوژی

وان پلاس کانسپت وان معرفی شد؛ وقتی دوربین‌ها مخفی می‌شوند

کمپانی وان پلاس که زمانی با گوشی‌های قدرتمند و ارزان‌قیمت معروف بود، تغییر رویه داده و اکنون به دنبال نوآوری‌هایی است که دیگر کمپانی‌های سازنده گوشی هوشمند، از آن فراری هستند. از همین رو این ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۸ دی ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۰

کمپانی وان پلاس که زمانی با گوشی‌های قدرتمند و ارزان‌قیمت معروف بود، تغییر رویه داده و اکنون به دنبال نوآوری‌هایی است که دیگر کمپانی‌های سازنده گوشی هوشمند، از آن فراری هستند. از همین رو این کمپانی در نمایشگاه CES گوشی مفهومی خود به نام کانسپت وان را رونمایی کرده که دوربین‌های آن مخفی می‌شوند.

وان پلاس کانسپت وان تنها با هدف نشان دادن یک ویژگی خاص پا به نمایشگاه CES گذاشته است. دوربین‌های این گوشی پشت یک شیشه الکتروکرومیک قرار گرفته‌اند و زمانی که از دوربین‌های آن استفاده نمی‌کنید، تیره می‌شوند تا سنسورها دیده نشوند. این دستاورد به کمک مک لارن میسر شده است و وان پلاس می‌گوید ۱۸ ماه طول کشیده تا بتوانند این شیشه را در این ابعاد تولید کند.

کانسپت وان

شیشه الکتروکرومیک که در این گوشی استفاده شده متشکل از دو لایه معمولی شیشه و یک لایه الکتروکرومیک است که با وصل شدن جریان برق به آن، رنگ لایه تغییر می‌کند و باعث می‌شود شیشه تاریک شود. این تکنولوژی در سانروف‌های ماشین‌های مکلارن نیز استفاده می‌شود تا از نور شدید خورشید جلوگیری کنند. البته وان پلاس می‌گوید شیشه الکتروکرومیک که در کانسپت وان به کار رفته، کوچک‌ترین شیشه الکتروکرومیک و سریع‌ترین شیشه الکتروکرومیک در دنیا نیز به حساب می‌آید.

کانسپت وان

در هر حال، زمانی که وارد اپ دوربین می‌شوید، شیشه در عرض ۰.۷ ثانیه تغییر رنگ داده و از حالت تیره به شفاف تغییر می‌کند. اما علاوه بر ظاهر جذاب، شیشه الکتروکرومیک یک کاربرد دیگر هم دارد. وان پلاس درون اپ دوربین گزینه‌ای برای بهره‌بردن از این شیشه قرار داده است. در اصل شیشه الکتروکرومیک می‌تواند نقش یک فیلتر ND را ایفا کند و اگر در محیط‌های پرنور عکاسی می‌کنید، کمی از نور محیط را کاهش می‌دهد تا نور خنثی‌تری به سنسور برسد.

کانسپت وان

وان پلاس کانسپت وان همانطور هم که از نامش پیداست، مفهومی بوده و قرار نیست در چرخه تولید قرار بگیرد. از آن گذشته وان پلاس پیش از این ثابت کرده است که در صورت مقرون به صرفه نبودن تکنولوژی، آن را به چرخه تولید نخواهد فرستاد. وان پلاس کانسپت وان نیز از این قاعده مستثنی نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۲۰ دی ۱۳۹۸

    این تکنولوژی صرفا برای زیبایی و مدرن بودن ظاهر گوشی کاربرد داره. شاید بهتر بود اگر این ۱۸ ماه رو صرف تحقیق روی مخفی کردن دوربین زیر نمایشگر جلو میکردن تا از شر حفره و ناچ خلاص بشیم

  • hasan1428
    hasan1428 | ۱۸ دی ۱۳۹۸

    وان پلاس سرور هر چی آیفون و سام هر چی گوشیهههه

مطالب پیشنهادی