ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

حریم خصوصی
تکنولوژی

پس از ۲۸ سال؛ اپل در CES 2020 چه گفت؟

۲۸ سال پس از آخرین حضور اپل در نمایشگاه CES این کمپانی بار دیگر به این رویداد پیوسته تا به گفتگو درباره اهمیت حریم خصوصی بپردازد. Jane Horvath، مدیر ارشد حریم خصوصی اپل در پنلی ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۸ دی ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۰

۲۸ سال پس از آخرین حضور اپل در نمایشگاه CES این کمپانی بار دیگر به این رویداد پیوسته تا به گفتگو درباره اهمیت حریم خصوصی بپردازد.

Jane Horvath، مدیر ارشد حریم خصوصی اپل در پنلی ویژه با تعدادی از مدیران دیگر درباره راهکارهای حفظ امنیت داده های کاربران به بحث و تبادل نظر پرداخت. از آنجا که در این پنل Erin Egan، معاون ارشد روابط عمومی فیسبوک و Rebecca Slaughter، از مدیران کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC) هم حضور داشتند، انتظار می رفت که شاهد بحث و جدل های داغی باشیم با این حال تلاش های مجری برنامه در این راستا ناکام ماند.

Slaughter بحث را با اشاره به رویدادهای نگران کننده در مورد حریم خصوصی و رخنه های امنیتی شروع کرد که امنیت داده ها را به مخاطره انداخته اند. وی دلیل وقوع این مسائل را کم کاری های دست اندرکاران عنوان کرد.

حریم خصوصی

مدیر ارشد اپل که سابقه فعالیت به عنوان مشاور ارشد وزارت دادگستری را هم دارد، به اصول اپل برای حراست از اطلاعات اشاره کرد که شامل تزریق نویز به داده ها و شناسایی چهره در اپلیکیشن تصویر بدون ارسال داده ها به سرور می شود. Horvath همچنین تایید کرد که کمپانی متبوعش برای شناسایی مصادیق کودک آزاری در iCloud از فناوری های خاصی بهره می گیرد.

Erin Egan هم که به نمایندگی از  فیسبوک در پنل حاضر شده بود تلاش کرد این شرکت را از نظر پایبندی به اصول حریم خصوصی در سطح اپل قرار دهد و این در حالی است که در سال های اخیر شبکه اجتماعی آنها از این نظر به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. وی در این باره گفت:

مدل کسب و کار ما با اپل متفاوت است اما در هر مدل حریم خصوصی مورد حفاظت قرار می گیرد.

این ادعا اما از سوی کمیسیونر FTC مورد تردید قرار گرفت :

فکر نمی کنم هیچ یک از حاضران در این جمع به درستی از داده هایی که شرکت ها در اختیار دارند و نحوه استفاده از آنها اطلاع داشته باشند.

نکته ای که همه با آن موافق بودند لزوم تدوین قوانین فدرال برای حفاظت از حریم خصوصی کاربران بود که از سوی برخی سیاستمداران هم مورد حمایت قرار گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی