ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بهترین پوشیدنی‌های رونمایی شده در CES 2020 را بشناسید

ربات‌های انسان‌نما و ربات‌های دستمال توالت تنها ابداعات جالبی نیستند که در CES 2020 یافت می‌شد. در جریان این رویداد شاهد رونمایی از چندین ساعت هوشمند جدید و محشر هم بودیم. برای مثال ساعت‎هایی مجهز ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۸ دی ۱۳۹۸ | ۲۲:۰۰

ربات‌های انسان‌نما و ربات‌های دستمال توالت تنها ابداعات جالبی نیستند که در CES 2020 یافت می‌شد. در جریان این رویداد شاهد رونمایی از چندین ساعت هوشمند جدید و محشر هم بودیم. برای مثال ساعت‎هایی مجهز به نوار قلب و نقشه داخلی و انبوهی ویژگی دیگر را شاهد بودیم که با برچسب قیمت بسیار معقولانه‌ای از راه خواهند رسید. چند ساعت دیگر هم یافتیم که حسابی نظرمان را جلب کرد. در این مطلب، نگاهی می‌اندازیم به بهترین پوشیدنی‌های جدیدی که در CES 2020 به نمایش درآمد.

Withings ScanWatch

برند Withings طی نمایشگاه CES پارسال با دو ساعت هوشمند هیبریدی Move و Move ECG عملکردی تحسین‌برانگیز داشت و به سراغ نوعی زبان طراحی نوآورانه و منحصربه‌فرد رفت. اما در نمایشگاه CES امسال، ویتینگز مجددا طراحی کلاسیک و شیک را در اولویت قرار داد و از ساعت ScanWatch رونمایی کرد.

ساعت هوشمند ScanWatch چیزی فراتر از یک ارتقای ظاهری صرف است. این ساعت از الکتروکاردیوگرافی (یا نوار قلب) داخلی بهره‌مند شده که به شما اجازه می‌دهد در هر لحظه عملکرد قلب را پایش کنید. از سوی دیگر،‌ سنسور SpO2 آن هم سطح اکسیژن خون را در طول شب اندازه‌گیری می‌کند. ویتینگز انتظار دارد دستگاه به زودی جواز سازمان غذا و دارو آمریکا را دریافت کند که اتفاق مهمیست.

روزی که این جواز دریافت شود، ScanWatch تنها ساعت هوشمند هیبریدی جهان خواهد بود که قادر به اعلام زودهنگام علائم تنگی نفس و آریتمی به هنگام خواب است.

Suunto 7

از زمانی که ساعت هوشمند Polar M600 در سال ۲۰۱۶ عرضه شد، دیگر شاهد هیچ دیوایس مبتنی بر Wear OS نبوده‌ایم که به صورت خاص برای ورزشکاران حرفه‌ای ساخته شده باشد. حالا برند Suunto از ساعت Suunto 7 رونمایی کرده که دقیقا برای پر کردن همین حفره در بازار ساخته شده. این ساعت میزبان مجموعه‌ای از ویژگی‌های سلامت‌محور جالب است و در عوض آنقدرها گران نیست.

Suunto 7 به جی‌پی‌اس داخلی و سنسور ضربان قلب مجهز شده و از نقشه‌های آفلاین پشتیبانی می‌کند که موضوعی مهم برای ورزشکاران به حساب می‌آید. پشتیبانی از اپلیکیشن‌های خاص Suunto مانند Heatmaps که اماکن مورد علاقه ورزشکاران ۱۵ رشته مختلف را به نمایش در می‌آورد نیز تضمین‌شده است.

عمر باتری دستگاه هم بد نیست. Suunto می‌گوید در حالتی که جی‌پی‌اس روشن باشد تا ۱۲ ساعت و به هنگام استفاده عادی تا ۴۸ ساعت عمر باتری دارد. Suunto 7 قرار است در ماه ژانویه امسال با قیمت ۴۹۹ دلار روانه بازار شود.

Skagen Falster 3

لاین‌آپ Skagen Falster شامل برخی از زیباترین ساعت‌های هوشمند مبتنی بر Wear OS بازار است، اما این ساعت‌ها هیچوقت جزو قدرتمندترین گزینه‌های بازار نیستند. این رویه اما با ساعت Skagen Falster 3 تغییر کرده است. Skagen آخرین و بهترین مشخصات سخت‌افزاری را در این دیوایس جای داده: چیپست اسنپدراگون ۳۱۰۰ به همراه ۱ گیگابایت حافظه رم (که برای Wear OS بسیار زیاد است). این مشخصات بدون تردید به عملکردی روان با عمر باتری طولانی منجر خواهد شد.

علاوه بر این‌ها، ۸ گیگابایت حافظه داخلی هم برای ذخیره‌سازی موسیقی و اپلیکیشن در نظر گرفته شده. کمپانی مورد اشاره در ساخت ساعت جدید خود با KYGO، دی‌جی مطرح نروژی هم همکاری کرده و تمام مدل‌ها همراه با یک واچ‌فیس اختصاصی از KYGO از راه می‌رسند. ساعت Skagen Falster 3 طی ماه جاری میلادی با قیمت ۲۹۵ دلار عرضه می‌شود.

Diesel Fadelite

Diesel Fadelite حتی با در نظرگیری استانداردهای رایج Wear OS قدرتمندترین ساعت هوشمند بازار نیست،‌ اما احتمالا شما هم مثل ما قادر به برداشتن چشمان‌تان از طراحی جالبش نباشید. هر چهار مدل دستگاه به صورت نیمه‌شفاف طراحی شده‌اند و همگی با وزن کم‌شان، احساس خوبی روی مچ دست دارند.

شرکت دیزل عمدا این دستگاه را بسیار باریک طراحی کرده تا اندکی از رویکرد مدل قطور Axiel فاصله بگیرد؛ ساعتی که به خاطر طراحی بزرگش صرفاً برای مردان تبلیغ شد.

ساعت‌های Gen 5 ،Hybrid HR و Sport از فاسیل

فاسیل طبق معمول با دستی پر به CES 2020 آمد. این کمپانی از مدل جدید فاسیل Gen 5 Garrett، رنگ‌های جدید فاسیل Gen 5 Julianna، مدل‌های ژله‌ای فاسیل Sport و دو رنگ حدید برای ساعت هیبریدی HR Carter رونمایی کرد. بنابراین بله، فاسیل CES شلوغی را پشت سر گذاشته است.

کمپانی مورد اشاره ضمناً اعلام کرد که حالت‌های مصرف بهینه باتری را که قبلاً در ساعت فاسیل Gen 5 شاهدشان بوده‌ایم را به تمام ساعت‌های هوشمند خود که از چیپست اسنپدراگون ۳۱۰۰ بهره می‌برند خواهد آورد.

Huami Amazfit T-Rex

هوامی یکی از برجسته‌ترین شرکت‌های تولیدکننده پوشیدنی‌های ارزان‌قیمت است و در CES 2020 از ساعتی بزرگ، مقاوم و ارزان رونمایی کرده. ساعت Amazfit T-Rex استاندارد نظامی MIL-STD-810G را برای مقاومت دریافت کرده، در برابر آب مقاوم است، جی‌پی‌اس داخلی،‌ سنسور ضربان قلب و بلوتوث ۵.۰ مجهز شده و باتری‌اش با هر شارژ تا ۲۰ روز دوام می‌آورد.

به نظر می‌رسد هوامی برای پایین نگه داشتن قیمت‌ها،‌ از گوشه و کنارهای طراحی زده. Amazfit T-Rex قرار است با قیمت ۱۳۹ دلار عرضه شود که به نسبت ویژگی‌های آن، قیمتی بسیار معقولانه است.

Huami Amazfit Bip S

همانطور که بالاتر هم گفتیم، هواومی پوشیدنی‌های ارزان‌قیمت اما باکیفیت تولید می‌کند و یکی از اصلی‌ترین محصولاتش، ساعت Amazfit Bip سال ۲۰۱۸ است. این کمپانی حالا از مدل ارتقایافته همان ساعت رونمایی کرده که Amazfit Bip S نام دارد و همراه با مقاومت در برابر آب، عمر باتری ۴۰ روزه و نمایشگر باکیفیتی از راه می‌رسد که حتی زیر نور مستقیم آفتاب هم وضوح بالایی دارد.

شاید باورتان نشود،‌ اما این ساعت هوشمند تنها ۷۰ دلار قیمت‌گذاری شده است و به همین خاطر،‌ برای قرار دادن آن در این لیست اصلا نیازی به فکر کردن هم نداشتیم.

Coolpad Dyno 2

شرکت کول‌پد صرفا از یک موبایل 5G بسیار ارزان‌قیمت در جریان CES 2020 رونمایی نکرد، بلکه یک ساعت هوشمند جدید هم برای کودکان در آستین داشت که Coolpad Dyno 2 نامیده می‌شود.

ساعت Coolpad Dyno 2 همراه با اتصالات 4G، پایشگر لوکیشن و امکان پیام‌رسانی متنی و صوتی از راه می‌رسد. چیپست آن هم نسبت به مدل پیشین ارتقا یافته که عمکرد روان‌تر و عمر باتری بهتر را تضمین می‌کند. این ساعت قرار است در ماه آپریل امسال با قیمت ۱۹۰ دلار روانه بازار شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی