ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

ب ام و شیشه اصلی خودروها را به یک نمایشگر مبتنی بر واقعیت افزوده تبدیل می کند

کمپانی ب ام و با رونمایی از ایده ای نوین به نام i Interaction EASE در CES، پیش نمایشی از آینده نه چندان دور را برای بازدیدکنندگان ارایه کرد. این ایده که با همکاری بخش ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۹ دی ۱۳۹۸ | ۲۱:۰۰

کمپانی ب ام و با رونمایی از ایده ای نوین به نام i Interaction EASE در CES، پیش نمایشی از آینده نه چندان دور را برای بازدیدکنندگان ارایه کرد. این ایده که با همکاری بخش دیزاین ورکس (Designworks) توسعه یافته، مبتنی بر واقعیت افزوده بوده و فعلا در قالب یک اتاق انتزاعی به نمایش گذاشته شده است.

BMW-CES-2020-53

باواریایی ها هدف اصلی ایده مفهومی i Interaction EASE را دادن احساس رسیدن به مقصد علی رغم بودن در مسیر عنوان کرده اند که البته توصیفی گنگ همراه با اغراق به نظر می رسد. هسته اصلی این ایده را یک سیستم تشخیص مسیر خیره شدن چشم تشکیل می دهد. این سیستم با کنترل محلی که سرنشینان به آنجا نگاه می کنند و همچنین بهره گیری از هوش مصنوعی "اطلاعات صوتی و تصویری بدست آمده از مجموعه ای از سنسورها را پردازش کرده و بر اساس فاکتورهایی مثل وضعیت رانندگی، زمان، مکان و علایم خودرو وارد عمل می شود.

واقعیت افزوده

در گام بعدی، سیستم مذکور از داده های موجود برای ارایه اطلاعاتی متناسب با آنچه که سرنشین یا سرنشینان مشغول نگاه کردن به آن هستند، تهیه می کند. برای مثال این سیستم قادر است اطلاعاتی را در رابطه با رستورانی که در حال نگاه کردن به آن هستید، استخراج نموده و آنها را روی شیشه جلو به شما نشان دهد.

واقعیت افزوده

شیشه جلو در اصل همانند یک نمایشگر پانوراما عمل کرده و به فناوری واقعیت افزوده مجهز است. برای ایده مفهومی i Interaction EASE سه حالت تعریف شده که عبارتند از Explore، Entertain و Ease.

در حالت Explore اطلاعاتی درباره آنچه که سرنشینان در حال نگاه کردن به آن هستند، ارایه می شود. در حالت Entertain همانگونه که از نامش نیز مشخص است، بر سرگرم کردن افراد حاضر در کابین از طریق پخش فیلم تمرکز می شود. در حالت Ease نیز اولویت اصلی تبدیل کابین به مکانی آرام و آسوده برای سرنشینان است؛ علاوه بر این در حالت Ease صندلی ها تغییر وضعیت داده و وارد فازی به نام "جاذبه صفر" (zero-gravity) می شوند تا سرنشینان تجربه ای مشابه با معلق ماندن در هوا را پیدا کنند.

واقعیت افزوده

اگر چه به نظر می رسد ایده i Interaction EASE ب ام و به آینده دور تعلق دارد، اما این کمپانی اعلام کرده برخی از قابلیت های آن در نسخه تولیدی iNEXT موجود خواهند بود. این خودرو در سال 2021 با فناوری 5G راهی بازار خواهد شد. این را هم اضافه کنیم که باواریایی ها در خلق ایده خود با هانس زیمر همکاری کرده و از تجارب این آهنگساز برجسته در ساخت موسیقی های آرامش بخش و افکت های صوتی کمک گرفته اند.

در کنار ایده i Interaction EASE، خودروساز آلمانی نسخه ای ویژه از کراس اوور X7 را نیز در CES رونمایی کرده است. این نسخه X7 ZeroG Lounger نامگذاری شده و برای افرادی که به دنبال راحتی بیشتر هنگام سفر هستند، توسعه یافته است.

BMW-CES-2020-79

اصلی ترین وجه تمایز X7 ZeroG Lounger با نسخه استاندارد صندلی اختصاصی و فوق العاده راحت آن است. این صندلی دارای استراحتگاه مخصوص پا بوده و قابلیت خم شدن تا 60 درجه را دارد. نمایشگر سقفی تاشو و کنسول میانی متفاوت با جایگاه شارژ بی سیم تلفن همراه از دیگر ویژگی های این نسخه از کراس اوور فول سایز X7 به شمار می روند.

BMW-CES-2020-90

به گفته ب ام و، X7 ZeroG Lounger در عرض چند سال آینده راهی بازار خواهد شد. این نسخه ظرفیت حمل چهار سرنشین را داشته و باید به مصاف رقیبی قدرتمند چون مرسدس میباخ GLS برود.

ناگفته نماند غرفه ب ام و در لاس وگاس میزبان یک خودروی کانسپت به نام i3 Urban Suite است. همانطور که پیشتر به اطلاعتان رسانده ایم، این خودرو در واقع همانند یک هتل متحرک بوده و در کابین آن بر راحتی سرنشین کناری بیش از هر چیز دیگر تاکید شده است.

BMW-CES-2020-23

صندلی مبل مانند بسیار راحت، میز چوبی، چراغ کوچک مخصوص، آویزهای لباس، محفظه بزرگ، جالیوانی های ترمو الکتریک، تلویزیون آمازون فایر و خروجی های شارژ 110 ولتی از جمله ویژگی های شاخص i3 Urban Suite هستند.

BMW-CES-2020-18

ب ام و با طراحی این مدل مفهومی می خواهد بگوید که در آینده نه چندان دور سفرهای لوکس و راحت قرار نیست لزوما با لیموزین های طویل یا شاسی بلندهای بزرگ انجام شوند.

 

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی