«رینگ»، کمپانی زیر مجموعه آمازون این روزها با مشکلات امنیتی عدیده ای دست به گریبان است و حالا جاسوسی کارکنانش از دوربین های کاربران هم به این موارد اضافه شده است.

کسب و کار اصلی رینگ تولید دوربین های امنیتی و زنگ های هوشمند است اما از مدتی قبل خبرهایی مبنی بر جاسوسی کارکنان شرکت از محتوای دوربین های کاربران به گوشی می رسید. کار تا جایی بالا گرفت که سناتورها خواستار توضیح این شرکت شده بودند و حالا کمپانی تایید کرده که چهر نفر از کارکنانش را به خاطر دید زدن دوربین ها اخراج کرده است.

به گفته رینگ تمام کارکنان شرکت تا حدودی اجازه نظارت بر محتوای دوربین را دارند اما این چهار نفر پا را از حریم مجاز فراتر گذاشته و سراغ ویدیوهایی رفته اند که از شرح وظایف آنها خارج بوده است.

دوربین امنیتی

کمپانی علاوه بر اخراج این افراد دسترسی به داده را برای بخش مهمی از کارکنانش غیرفعال کرده و تنها سه نفر امکان مشاهده محتوای دوربین مشتریان را دارند. علاوه بر این بخش تحقیق و توسعه شرکت هم که در اوکراین واقع شده تنها به دوربین های عمومی و دستگاه های نصب شده در شرکت دسترسی دارند.

مشکلات رینگ به همینجا ختم نمی شود و سال گذشته گزارش هایی مبنی بر اینکه شرکت امکان دسترسی پلیس به دوربین ها را فراهم کرده منتشر شد. از سوی دیگر کارشناسان این شرکت را متهم کرده اند که به خاطر عدم پیاده سازی معیارهای امنیتی مثل تایید دو مرحله ای به هکرها امکان داده به سادگی حساب کاربری ده ها هزار نفر از کاربرانش را هک کنند.

همین عامل باعث شده سناتور Ron Wyden از آمازون و رینگ بخواهد فرایند تایید هویت دو مرحله ای را در تمام دوربین ها فعال کنند.