ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

روش عجیب فرار کارلوس گون رئیس سابق شرکت رنو نیسان به لبنان

چند روز قبل کارلوس گون، رئیس سابق شرکت خودروسازی رنو نیسان بدون مجوز ژاپن را ترک و به لبنان فرار کرد. کارلوس گون چند ماه به دلیل اتهامات مالی در ژاپن بازداشت بود. هنوز علت ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۱۹ دی ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰

چند روز قبل کارلوس گون، رئیس سابق شرکت خودروسازی رنو نیسان بدون مجوز ژاپن را ترک و به لبنان فرار کرد. کارلوس گون چند ماه به دلیل اتهامات مالی در ژاپن بازداشت بود. هنوز علت این فرار مشخص نیست.

کارلوس گون در بیانیه ای ضمن تایید فرار خود، گفت: «او نه از چنگ عدالت بلکه بی عدالتی و سرکوب سیاسی فرار کرده است. معلوم نیست او چگونه موفق به ترک ژاپن شده است، جایی که با قرار وثیقه آزاد بود اما حق ترک کشور را نداشت.»

کارلوس گون که در سال ۲۰۱۸ در ارتباط با ادعای سوءاستفاده مالی دستگیر شد، با چندین اتهام روبروست، اما آنها را رد می کند.

روزنامه فرانسوی "اکوز" گزارش می دهد که او ظاهرا با یک جت شخصی از ترکیه به لبنان رفته است. وکلای کارلوس گون دولت ژاپن را به توطئه علیه او متهم می کنند و پرونده قضایی او را "دارای انگیزه های سیاسی" می خوانند.

کارلوس گون

گون چندی پیش با انتشار بیانیه‌ای حضور خود در لبنان را تایید کرد اما هیچ توضیحی درباره چگونگی ترک ژاپن نداد. البته بر اساس گزارشی که اخیرا نشریه وال استریت ژورنال منتشر کرده، آقای گون در داخل چمدان بزرگی که برای جابجایی ابزار آلات موسیقی کاربرد دارد، مخفی شده است.

گفته می شود وی فاصله ژاپن تا ترکیه را در درون این چمدان که به هواپیمای جت منتقل شده، طی کرده است. آنطور که آقای گون اعلام کرده او به زودی با خبرنگاران صحبت خواهد کرد.

audio-equipment case

کارلوس گون در بیانیه خود گفته: «من اکنون در لبنان هستم و دیگر گروگان سیستم قضایی متقلب ژاپن نیستم. جایی که اصل بر گناهکار بودن است، تبعیض رایج است و حقوق بنیادین انسان‌ها در بی‌توجهی کامل به تعهدات قانونی ژاپن در چهارچوب قوانین و معاهدات بین‌المللی نادیده گرفته می‌شود.»

او که به خاطر متحول کردن اوضاع شرکت خودرو سازی نیسان در ژاپن مورد ستایش بود، بعد از بازداشت در ماه نوامبر ۲۰۱۸ نزدیک چهار ماه را در زندان گذراند.

گون سه روز بعد از بازداشت از سوی نیسان اخراج شده و با چهار اتهام از جمله منحرف کردن دارایی نیسان برای منفعت شخصی روبرو شد.

ژاپن هر گونه فشار سیاسی از طرف مقامات فرانسوی برای آزادی رئیس سابق شرکت خودروسازی رنو نیسان را رد کرده بود.

بازداشت و استعفای گون از شرکت خودروسازی رنو نیسان، باعث افت شاخص‌های این شرکت بزرگ در بورس فرانسه شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۰ دی ۱۳۹۸

    باید می‌رفت کانادا، کانادایی ها خوب از دزد ها پذیرایی میکنن

    • 7.62mm
      7.62mm | ۷ بهمن ۱۳۹۸

      اتفاقا باید میومد ایران رئیس جمهوری استانداری نماینده ای میشد حداقل

مطالب پیشنهادی