ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل و آمازون به سرقت فناوری های Sonos متهم شدند

کمپانی Sonos از گوگل به دلیل سرقت فناوری اسپیکر این شرکت شکایت کرد. این شرکت همچنین در پرونده ای جداگانه از کمیسیون تجارت بین الملل ایالات متحده (ITC) درخواست کرده تا فروش لپ تاپ، گوشی ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۹ دی ۱۳۹۸ | ۱۸:۰۰

کمپانی Sonos از گوگل به دلیل سرقت فناوری اسپیکر این شرکت شکایت کرد. این شرکت همچنین در پرونده ای جداگانه از کمیسیون تجارت بین الملل ایالات متحده (ITC) درخواست کرده تا فروش لپ تاپ، گوشی و اسپیکرهای ساخت گوگل را ممنوع کند.

به گزارش نیویورک تایمز، شرکت Sonos در مورد چندین پتنت به کار رفته در اسپیکرهای بیسیم خود از گوگل شکایت کرده و آمازون را نیز با اتهامات مشابه مواجه کرده است.

شرکت Sonos مدعی شده گوگل فناوری اسپیکر چند اتاقی این شرکت را طی همکاری در سال 2013 ربوده است. این شرکت اضافه می کند که تاکنون چندین بار و طی سال های 2016 تا 2019 به گوگل اخطار داده و به نقض 100 پتنت توسط غول موتورهای جستجو اشاره کرده است.

نقض پتنت

در شکایت نامه این شرکت نام محصولاتی که نقض پتنت کرده اند از جمله Chromecast Audio، خانواده Google Home، گوشی و لپ تاپ پیکسل به چشم می خورند. این شرکت همچنین گوگل و آمازون را به انحصارطلبی در حوزه دستیار صوتی هوشمند متهم کرده است.

شرکت Sonos مدعی شده آمازون نیز با خانواده اسپیکرهای هوشمند Echo، پتنت های این شرکت را نقض کرده است. سخنگوی گوگل در واکنش به این شکایت ضمن رد اتهامات گفت که با جدیت از خود دفاع خواهد کرد.

«دیو لیمپ» (Dave Limp) مدیر ارشد محصولات و خدمات آمازون نیز در واکنش به ادعای شرکت Sonos مبنی بر نقض پتنت گفت که آمازون هیچ پتنتی از این شرکت را نقض نکرده و تمام محصولاتش را از صفر ساخته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی