ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با برخی از عجیب‌ترین ابداعات در CES 2020 آشنا شوید

درحالی که سرتیتر اخبار بزرگ‌ترین نمایشگاه تکنولوژی جهان معمولاً متعلق به گوشی‌های همراه، گجت‌های هوشمند خانگی و تلویزیون‌های غول‌آسا است، CES بدون انبوه گجت‌های عجیب و غریب و شگفت‌انگیزش، واقعاً CES نخواهد بود. دهه جدید ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۹ دی ۱۳۹۸ | ۲۲:۰۰

درحالی که سرتیتر اخبار بزرگ‌ترین نمایشگاه تکنولوژی جهان معمولاً متعلق به گوشی‌های همراه، گجت‌های هوشمند خانگی و تلویزیون‌های غول‌آسا است، CES بدون انبوه گجت‌های عجیب و غریب و شگفت‌انگیزش، واقعاً CES نخواهد بود. دهه جدید میلادی از همین حالا با ربات‌های نامتعارف و دیوایس‌هایی که اتصال‌شان به اینترنت آنقدرها ضروری نیست شروع شده است.

البته که بسیاری از این محصولات احتمالاً هیچوقت روشنایی روز را ندیده و به دست مشتریان نرسند، اما تصمیم گرفتیم مروری داشته باشیم بر عجیب‌ترین گجت‌هایی که در CES 2020 رونمایی شدند. به مطالعه این مقاله ادامه دهید.

شیر روشویی صوتی

ظاهراً ترند تجهیز هرچیزی که بشریت تا امروز اختراع کرده به قابلیت تشخیص صدا تمامی ندارد و در CES امسال فهمیدیم که حتی از استراق سمع توسط شیر روشویی توالت‌مان هم در امان نخواهیم بود.

کمپانی آمریکایی Moen در هفته اخیر شیرهایی برای روشویی را به نمایش درآورد که بسته به درخواست کاربر، مقدار مشخصی از آب را با دمایی معین دفع می‌کنند.

سخنگوی این کمپانی می‌گوید «Moen در حال ایجاد انقلابی در نحوه تفکر مصرف‌کنندگان نسبت به مصرف آب در خانه‌های آن‌هاست». البته «انقلاب» اندکی زیادی به نظر می‌رسد.

گربه‌ی تحویل غذا

به BellaBot سلام کنید، رباتی برای تحویل غذا که بسیار مودی به مودی است و می‌تواند تا سقف ۱۰ کیلوگرم غذا را به دست مشتریان گرسنه رستوران‌ها برساند.

بعد از دریافت سفارش‌تان،‌ پشت گوشش را بخارانید و جواب‌تان را با لبخندی از سر رضایت می‌دهد. اما شورش را هم در نیاورید، چون آنطور که سازندگان می‌گویند ممکن است «عصبانی شود و یادآوری کند که نباید مزاحم کارش شوید». در کل از بی‌اعصابی گاه و بی‌گاهش که بگذریم، ربات مفیدیست.

تلویزیون گردان سامسونگ

تلویزیون‌ها معمولا عجیب‌ترین چیزهایی نیستند که در سالن نمایش CES یافت می‌شود، اما اگر از تلویزیونی بگوییم که به صورت خودکار وارد حالت عمودی می‌شود، باز هم چنین نظری خواهید داشت؟

تلویزیون Sero سامسونگ همین حالا در کره جنوبی عرضه شده و طراحی‌اش به گونه‌ای بوده که قادر به نمایش ویدیوهای عمودی مانند ویدیوهای اینستاگرام و تیک‌تاک، از روی موبایل روی بزرگ‌ترین نمایشگر خانه باشد. در تئوری: تلویزیونی که گاهی می‌چرخد. در واقعیت: تلویزیونی که امیدواریم از روی میز نیفتد.

میکسر رژ لب

مطمئن نیستیم که میکسر رژ لب L'Oreal Perso لیاقت جایی در لیست عجیب‌ترین‌ها را دارد یا جایی در لیست بزرگ‌ترین ابداعات سال‌های اخیر. موضوع به نگاه شما برمی‌گردد.

این گجت هنگامی که به اپلیکیشنی روی موبایل متصل می‌شود، قادر به ترکیب رژ‌های لب، فونداسیون آرایشی و محصولات بهداشت پوست دلخواه شماست.

این دستگاه ضمناً می‌تواند به اکانت‌های شما در شبکه‌های اجتماعی متصل شده و پیروی از سبک آرایش اینفلوئنسرها را آسان کند. آیا ترکیب آرایش و شبکه‌های اجتماعی، پیوندی ابدی خواهد بود؟ بعید است، اما محال نیست.

ساب‌ووفر پوشیدنی

یک نفر در شرکت BassMe یک روز به سرش زده که بیایید کاری کنیم که مردم واقعاً قادر به احساس کردن موسیقی باشد. این‌طور شد که گجتی ساختند که روی جناغ سینه قرار گرفته و صدایی با فرکانس پایین پخش می‌کند؛ به عبارت دیگر قفسه سینه شما قرار است نقش ساب‌ووفر ارگانیک را ایفا کند.

خیلی بعید است که مردم حاضر به بستن این گجت به سینه خود باشند تا آهنگ متال مورد علاقه‌شان را گوش کنند، اما تمرکز تبلیغاتی BassMe روی گیمینگ در محیط واقعیت مجازی کاملاً منطقی به نظر می‌رسد. برخی سینماها در فرانسه همین حالا از این تکنولوژی استفاده می‌کنند و داوران CES هم جایزه نوآورانه‌ترین محصول را به آن دادند.

الکسا، این‌‎بار در حریم شخصی شما

برخی می‌گویند که بهترین ایده‌ها در حمام شکل می‌گیرند، و از این پس با حضور الکسا در حمام منزل می‌توانید تمام ایده‌هایتان را روی کاغذ بیاورید و از یاد نبریدشان.

سردوشی Kohler Moxie یکی از تازه‌ترین دیوایس‌های عجیبی است که با دستیار صوتی الکسا ادغام شده و گوش دادن به موسیقی‌های مورد علاقه‌تان را در هر جایی (و منظورمان دیگر واقعاً هرجایی است) امکان‌پذیر می‌کنند.

دیوایس مورد اشاره قرار است طی سال آتی میلادی در دسترس مشتریان قرار بگیرد و هر زمان که به الکسا متصل باشد، عمر باتری ۵ ساعته خواهد داشت. «حمام کردن هیچوقت اینقدر سرگرم‌کننده نبوده». این را سازندگان دوش می‌گویند.

توپ تنیس دوست‌داشتنی من

اگر اسپیکرهای هوشمند اندکی گران‌قیمت به نظر می‌رسند، اصلا چرا با یک توپ تنیس دوست نشویم؟‌ گجت Ballie سامسونگ یک ربات همراه است که در منزل شما قل می‌‌خورد و می‌پلکد.

این ربات کروی شکل از دوربین داخلی بهره‌مند شده، قادر به تشخیص فرمان‌های صوتی است و با دیگر دیوایس‌های هوشمند خانگی شما تعامل می‌کند. سامسونگ می‌گوید این توپ یک همراه تکنولوژیک مناسب برای حیوان خانگی شما هم خواهد بود. البته اگر فرض را بر این بذاریم که دوست زرد کوچک ما در ثانیه اول قورت داده نشود یا سر از اعماق باغچه در نیاورد.

پایشگر وضعیت هولناک

Lumi یک سیستم مانیتورینگ نوزاد است که یکی از سنسورهای آن به پوشک نوزاد متصل می‌شود و به کمک یک دوربین هوشمند، عادات خواب او را پایش می‌کند. ضمنا وقتی که نوزاد خراب‌کاری می‌کند هم اعلانی برای والدین ارسال خواهد شد.

افزودن یک دکمه به پوشک فرزندتان احتمالا عجیب باشد،‌ اما اگر احساس راحتی بیشتری به او بدهد و از مسموم شدن فضای خانه جلوگیری کند قطعا ارزشش را دارد!

بالشت ضد خر و پف

بیش از نیمی از جمعیت جهان، حداقل برای مدتی در زندگی‌اش خر و پف می‌کند، بنابراین اصلا بعید نیست که شما هم جزو بخت‌برگشتگانی باشید که شب‌ها با صدای خر و پف کسی دیگر به خواب می‌‎رود. شرکت Tenminds می‌خواهد به این جنایت علیه بشریت خاتمه بدهد.

بالشت Motion Pillow شرکت کره‌ای به محض تشخیص خر و پف، چهار کیسه هوا را از داخل به کار می‌اندازد که بسته به محل قرارگیری سر شخص، باد یا توخالی می‌شود تا خر و پف خاتمه یابد. به خاطر اینکه هیچ‌چیز لذت‌بخش‌تر از خواب شب، آن هم وقتی یک ربات زیر سرتان وول می‌خورد نیست، مگر نه؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • expire expre
    expire expre | ۲۰ دی ۱۳۹۸

    ما نیازی به تکنولوژی غربی نداریم ما خودمون تکنولوژی پخت قرمه سبزی و آبگوشت رو داریم که اون پدرسوخته ها به خوابشون هم نمیبینن ما فقط در این دو زمینه پیشرفت داشتیم و الحمدالله وارادات در تمام زمینه ها باعث پیشرت چشمگیررررررررررر ما در تمام زمینه ها شده از هوا تا فضا تا زمین تا تکنولوژی خودرو #ما_توانستیم

  • Hamed
    Hamed | ۲۰ دی ۱۳۹۸

    وای لنتی،?،پوشک با سیستم مونیتورینگ.ولی من از اون دوش خوشم اومد...

مطالب پیشنهادی