ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

خودروی سونی تولید نمی شود؛ غول ژاپنی برنامه ای برای ورود به صنعت خودروسازی ندارد

بسیاری سونی را با محصولاتی چون واکمن، تلوزیون های سری براویا، تلفن های همراه هوشمند، سنسورهای دوربین موبایل، دوربین های عکاسی و البته کنسول های پلی استیشن می شناسند. اما این شرکت خوشنام ژاپنی در ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۰ دی ۱۳۹۸ | ۱۵:۳۰

بسیاری سونی را با محصولاتی چون واکمن، تلوزیون های سری براویا، تلفن های همراه هوشمند، سنسورهای دوربین موبایل، دوربین های عکاسی و البته کنسول های پلی استیشن می شناسند. اما این شرکت خوشنام ژاپنی در نمایشگاه CES امسال با رونمایی از یک خودروی مفهومی باعث شگفتی رسانه ها و طرفداران خود شد.

sony vision s

همانطور که پیشتر به اطلاعتان رساندیم، این خودرو Vision-S نام داشته و سونی هدف از توسعه آن را نمایش توانمندی های این کمپانی در زمینه تکنولوژی های پیشرفته اعلام کرده است. با وجود این پس از معرفی کانسپت Vision-S برخی عقیده دارند سونی در حال ارزیابی شرایط برای ورود به بازار خودرو بوده و قصد دارد به یک خودروساز تبدیل شود.

sony-vision-s-concept (1)

اما مصاحبه اخیری که ایزومی کاوانیشی (Izumi Kawanishi) مدیر پروژه مفهومی Vision-S با یکی از نشریات ژاپنی انجام داده، بر این گمانه زنی ها پایان داده است. آقای کاوانیشی که مدیریت دپارتمان رباتیکس سونی را نیز بر عهده دارد، در مصاحبه خود گفته این غول تکنولوژی برنامه ای برای خودروساز شدن ندارد. وی کانسپت Vision-S را نشانه ای از "کمک سونی به تکامل خودروها" عنوان کرده است.

sony-vision-s-concept (9)

آقای کاوانیشی در این باره گفته:

پس از تغییر الگوی دنیای موبایل و ظهور تلفن های همراه هوشمند، باید تغییر بزرگی در صنعت حمل و نقل نیز رخ بدهد. این همان چیزی است که ما در سونی می توانیم انجام دهیم. ما به دنبال احتمالات و تکنولوژی هایی هستیم که می توانند به تکامل خودروها کمک کنند. با کانسپت Vision-S ما فضایی را بوجود آورده ایم که می توانید ضمن استراحت از نهایت ایمنی و امنیت لذت ببرید.

sony-vision-s-concept (14)

نگاهی دقیق تر به مصاحبه مدیر پروژه Vision-S مشخص می کند که سونی می خواهد با این کانسپت دستاوردهایش را در زمینه تکنولوژی های رانندگی و سیستم های سرگرمی داخل کابین به رخ بکشد. بهره گیری از 33 سنسور مختلف برای هدایت خودکار خودرو یکی از ویژگی های اصلی Vision-S است؛ عملکرد این سنسورها و تکنولوژی های مربوطه امسال توسط سونی در جاده ها تست خواهند شد.

sony-vision-s-concept (6)

ناگفته نماند شرکت سونی در کانسپت Vision-S تاکید ویژه ای بر تجربه دیداری و شنیداری سرنشینان داخل کابین داشته است. نمایشگر سرتاسری داشبورد همراه با دو نمایشگر متصل به دوربین های دید عقب، صفحه نمایش های نصب شده روی پشت سری صندلی های جلو و سیستم 360 ​​Reality Audio برخی از مهم ترین ویژگی های قابل ذکر کابین Vision-S به شمار می روند.

sony-vision-s-concept (13)

سیستم 360 ​​Reality Audio با تکیه بر اسپیکرهای متعدد سرنشینان را در صدایی فراگیر غرق می کند. بعضی از اسپیکرهای این سیستم در زیر پشت سری صندلی ها نصب شده اند.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • amir
    amir | ۲۹ دی ۱۳۹۸

    برند سونی در تکنولوژی عالیه

  • naser gh
    naser gh | ۲۰ دی ۱۳۹۸

    درود بر سونی افتخار اسیا

مطالب پیشنهادی