ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کشف بدافزار چینی در گوشی های ارزان قیمت به فروش رفته در آمریکا

گوشی های اندرویدی ارزان قیمت که با پشتیبانی دولت آمریکا برای اقشار کم درآمد این کشور در نظر گرفته شده اند، با بدافزار چینی به دست مشتری می رسند. گوشی های مورد بحث توسط برند ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۰ دی ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

گوشی های اندرویدی ارزان قیمت که با پشتیبانی دولت آمریکا برای اقشار کم درآمد این کشور در نظر گرفته شده اند، با بدافزار چینی به دست مشتری می رسند.

گوشی های مورد بحث توسط برند ناشناخته UMX ساخته شده و توسط اپراتور «ویرجین موبایل» تحت عنوان طرحی به نام Assurance Wireless به مشتریان واگذار می شوند. این طرح توسط دولت آمریکا تأمین مالی شده و در قبال پرداخت 53 دلار، دو هدیه ناخواسته (بخوانید بدافزار) به مشتری تحویل داده می شود.

بدافزار

اولی نرم افزاری به نام Wireless Updater است که در ظاهر گوشی را به روز رسانی می کند، ولی به شکل پنهانی قابلیت نصب اپلیکیشن بدون اجازه کاربر را دارد. واضح است که از این ویژگی برای نصب بدافزارهای بیشتر استفاده خواهد شد.

بدافزار دوم در بخش تنظیمات گوشی پنهان شده و وظیفه آن نصب بدافزار دیگری به نام HiddenAds است. کاربر در صورتی که تمایلی به دریافت به روز رسانی برای گوشی نداشته باشد، می تواند اپلیکیشن Wireless Updater را حذف کند؛ ولی پاک کردن اپ دوم گوشی را تقریباً از کار می اندازد.

نکته جالب اینکه هر دو بدافزار و گوشی UMX توسط چین توسعه داده شده اند. احتمال دارد ویرجین موبایل و دولت آمریکا از این موضوع بی خبر بوده اند، که با توجه به ترس این کشور از محصولات ساخت چین عجیب به نظر می رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۲ دی ۱۳۹۸

    دولت این 53 دلار رو بده به خود مردم بهتر نیست؟ طرف یه کم روش میگذاره یه چیز بهتر میخره یا حتی یه آیفون دست دوم

  • Ali Reza
    Ali Reza | ۲۱ دی ۱۳۹۸

    گوشی شیایونی رو که بگیری از تمام قسمت هاش تبلیغات میریزه حالا این تنها چیزی هست که ما میتوانیم به سادگی بفهمیم مخفی هاش که بماند

    • modernamir
      modernamir | ۲۱ دی ۱۳۹۸

      مخفی هاشو که ما نمیدونیم، اما توی هر برنامه ایش که تبلیغ نشون میده، توی تنظیم اون اپلیکیشنش گزینه Receive Recommendations (یا موارد مشابه) رو غیرفعال کنی، دیگه توی اون اپ تبلیغ نشون نمیده. این کار رو توی همه مثل Security، صفحه نصب برنامه، Music، ... کار می کنه.

  • saeed۱۹۸۵۹
    saeed۱۹۸۵۹ | ۲۱ دی ۱۳۹۸

    چین ریده به حریم خصوصی خدا میدونه تو مملکت ما چه کارها که نکردند

مطالب پیشنهادی