ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بوئینگ ۷۳۷
علمی

انتشار پیام های داخلی کارکنان بوئینگ در مورد هواپیمای ۷۳۷ مکس

روز گذشته شرکت بوئینگ با ارسال گزارشی شرم آور برای بازرسان سازمان هوانوردی آمریکا مورد بوئینگ ۷۳۷ مکس اظهار تاسف کرد. در بخشی از این گزارش اشاره شده که «این هواپیما توسط دلقک ها طراحی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۰ دی ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۰

روز گذشته شرکت بوئینگ با ارسال گزارشی شرم آور برای بازرسان سازمان هوانوردی آمریکا مورد بوئینگ ۷۳۷ مکس اظهار تاسف کرد. در بخشی از این گزارش اشاره شده که «این هواپیما توسط دلقک ها طراحی شده و این دلقک ها نیز تحت نظارت میمون ها بودند».

طبق چند صد صفحه پرینت پیام های داخلی رد و بدل شده میان کارکنان بوئینگ که در گزارش روز گذشته در اختیار مقامات اداره هوانوردی آمریکا قرار گرفت این کارکنان قوانین دولت مرکزی را به سخره می گرفتند و مرتبا از فریب دادن قانونگذاران با یکدیگر حرف می زدند. آنها همچنین از ایرادات موجود در بوئینگ ۷۳۷ مکس که در دست توسعه قرار داشت جوک و لطیفه برای هم می ساختند.

در پیام هایی که به سال ۲۰۱۸ مربوط می شود یکی از کارکنان بوئینگ به شوخی نقل کرده است:

خداوند هنوز به خاطر سرپوش گذاشتن روی کاری که سال قبل انجام دادم مرا نبخشیده است.

به نظر می رسد این پیام به تعاملات کارمند مذکور با اداره هوانوردی فدرال آمریکا مربوط باشد و این فرد به نوعی بازرسان اداره مذکور را در بررسی هایشان فریب داده است.

ناراحت کننده ترین پیام به گفتگوی میان خلبانان و دیگر کارکنان بوئینگ در رابطه با مشکلات نرم افزاری و دیگر مسائل مربوط به شبیه سازهای پروازی بوئینگ ۷۳۷ مکس مربوط می شود؛ هواپیمایی که اواخر ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ دو سانحه هوایی مهم را رقم زد و باعث مرگ ۳۴۶ مسافر شد.

در این پیام ها کارکنان بوئینگ به مسائلی اشاره می کنند که در زمان دریافت مجوز از قانونگذاران و بازرسانان سازمان هوانوردی، شرکت بوئینگ روی آنها سرپوش گذاشت.

در این پیام ها یکی از کارکنان بوئینگ به دیگری می گوید: «آیا خانواده خود را سوار هواپیمایی که خلبانش با شبیه ساز مدل مکس آموزش دیده میکنید؟ من نمی کنم! مخاطب وی نیز پاسخ می دهد: خیر چنین کاری نمی کنم.

در رشته دیگری از پیام ها کارکنان بوئینگ طراحی مکس را زیر سوال می برند و حتی همکاران خود را مورد انتقاد قرار می دهند. در همین رابطه یکی از کارکنان چنین نوشته:

این هواپیما را دلقک ها طراحی کرده اند و آنها نیز تحت نظارت میمون ها بودند.

انتشار این پیام ها که از ایمیل ها و پیامک های رد و بدل شده میان کارکنان بوئینگ استخراج شده تازه ترین رسوایی برای این کمپانی آمریکایی را به بار آورده است؛ شرکتی که به خاطر بحران های اخیر (نقص نرم افزاری هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس) میلیاردها دلار خسارت دیده و وجهه اش در صنعت هوانوردی دنیا حسابی مخدوش شده است. حالا حدودا ۱۰ ماهی می شود که کلیه مدل های مکس بعد از بروز سانحه برای دو فروند از آن زمین گیر شده. گفته می شود سیستم نرم افزاری توسعه یافته برای این هواپیما در بروز هر دو سانحه هوایی نقش داشته و از آن زمان تاکنون این شرکت تمام تمرکز خود را روی به روز رسانی نرم افزاری این سیستم قرار داده است.

حالا گفته شده که انتشار این پیام ها روابط پیشتر تیره و تار بوئینگ با اداره هوانوردی آمریکا را بیشتر از قبل پیچیده خواهد کرد.

تصاویر مربوط به هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ سری ۸۰۰ متعلق به خطوط هوایی اکراین است که به تازگی در شهریار سقوط کرده است.
تصاویر مربوط به هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ سری ۸۰۰ متعلق به خطوط هوایی اکراین است که به تازگی در شهریار سقوط کرده است.

به بهانه انتشار این اسناد شاید بد نباشد اشاره ای داشته باشیم به ماجرای سقوط یک فروند بوئینگ ۷۳۷ سری ۸۰۰ متعلق به خطوط هوایی اکراین که سه شنبه همین هفته شش دقیقه بعد از بلند شدن از فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) دچار سانحه شد و ۱۷۰ سرنشین آن از جمله ۱۴۰ نفر هموطن ایرانی به کام مرگ کشیده شدند. علت بروز این سانحه همچنان در دست بررسی است اما سازمان هواپیمایی کشور در اظهارنظرهای اولیه از بروز نقص فنی در آن خبر داده است. طبق آخرین خبرها جعبه سیاه این هواپیما باز شده و هیئت هایی از اکراین و کانادا عازم تهران شده اند تا در فرایند علت یابی بروز این حادثه مشارکت کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • alirezatha
    alirezatha | ۲۱ دی ۱۳۹۸

    سرکار خانم موسوی شاید بهتر باشه از انتشار چنین مطالبی در این وبسایت خودداری بشه
    دیجیاتو بر خلاف خبرگزاری های مشابه خودش خیلی به سیاست بها میده

  • Sd.Muhammad
    Sd.Muhammad | ۲۱ دی ۱۳۹۸

    نقش پر رنگ مردمی که هیچوقت مطالبه استعفا یا دادگاهی مسئولی رو ندارند چطور؟
    با کارت شارژ یا پلو خر میشن چطور؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی