ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جمعیت جهان
علمی

کالری مورد نیاز برای سیر کردن جمعیت جهان در سال ۲۱۰۰ باید ۸۰ درصد بیشتر شود

با افزایش جمعیت جهان و همچنین بالا رفتن میانگین وزنی مردم در سراسر دنیا پیش بینی شده که تعداد کالریهای مورد نیاز برای سیر کردن این جمعیت تا پایان این قرن باید نزدیک به دوبرابر شود. ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۰ دی ۱۳۹۸ | ۱۸:۰۰

با افزایش جمعیت جهان و همچنین بالا رفتن میانگین وزنی مردم در سراسر دنیا پیش بینی شده که تعداد کالریهای مورد نیاز برای سیر کردن این جمعیت تا پایان این قرن باید نزدیک به دوبرابر شود.

پژوهشی که نتایج آن در نشریه Plos One منتشر شده به محاسبه مقدار غذای مورد نیاز برای سیر کردن جمعیت جهان در سال ۲۱۰۰ در صورت ادامه یافتن روند فعلی پرداخته است و براساس آن، مقدار این غذا در مقایسه با سال ۲۰۱۰ باید ۸۰ درصد بیشتر شود.

تقریبا ۶۰ درصد این رقم به خاطر افزایش جمعیت جهان تا سال ۲۱۰۰ است. طبق گزارش Pew Research جمعیت جهان تا سال ۲۱۰۰ به حدود ۱۰.۹ میلیارد نفر می رسد که این رقم حدودا سه میلیارد نفر بیشتر از جمعیت ۷.۸ میلیارد نفری امروز دنیاست.

جمعیت جهان تا سال ۲۱۰۰ به حدود ۱۰.۹ میلیارد نفر می رسد

اما ۱۸ درصد کالری مورد نیاز دیگر با در نظر داشتن افزایش قد و وزن احتمالی بشر طی سده جاری برآورد شده است. شاخص توده بدنی یا BMI در هر قرن نسبت به قرن قبل خود بیشتر می شود و آنطور که دانشمندان می گویند متوسط شاخص توده بدنی بین سال های ۱۹۷۵ تا ۲۰۱۴ میلادی برای مردان ۲.۵ کیلوگرم بر متر مربع و برای زنان ۲.۳ کیلوگرم بر متر مربع برای زنان بیشتر شده و در نتیجه انتظار می رود که کالری مورد نیاز برای هر فرد نیز در سال های آتی بیشتر شود.

محققان پیش بینی کرده اند که متوسط کالری روزانه مورد نیاز برای هر فرد از ۲۲۸۵ کالری در سال ۲۰۱۰ به ۲۴۲۵ کالری در سال ۲۰۵۰ و ۲۵۳۸ کالری در سال ۲۱۰۰ برسد که این رقم حدودا ۲۵۳ کالری بیشتر از میزان فعلی است و با دو موز بزرگ یا یک وعده سیب زمینی سرخ شده برابری می کند.

جمعیت جهان

در مقیاس جهانی نیز این رقم برابر با مقدار غذای مورد نیاز جمعیت هند و نیجریه در سال ۲۰۱۰ است. طبق اعلام بانک جهانی جمعیت این دو کشور با هم برابر با ۱.۴ میلیارد نفر در سال ۲۰۱۰ بوده است.

محاسبات انجام شده پیرامون مقدار غذای مورد نیاز جمعیت جهان در سال ۲۱۰۰ توسط دو تن از محققان حوزه اقتصاد با توجه به محاسبات صورت گرفته روی وزن شهروندان مکزیک و قد هلندی ها بین سال های ۱۹۷۵ و ۲۰۱۴ صورت گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • nexaen
    nexaen | ۲۰ دی ۱۳۹۸

    بزارین خدا خودش میرسونه. دو تا دعا بخونین حله - تو مذهب شیعه هم از این دعاها زیاده. برای همه چی دعا دارن، از باد معده گرفته تا رفع حاجت و بخشیده شدن گناهان و ... . یکی دو تا دعا هم در این مورد باید باشه.

مطالب پیشنهادی