ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مروری بر بهترین لپتاپ‌های معرفی شده در نمایشگاه CES 2020

CES امسال از لحاظ لپتاپ هیچ کم نداشت. لپتاپ‌های معمولی محبوب ما اندکی پیراسته‌تر شدند و لپتاپ‌های دیگر هم با طراحی هیجان‌انگیز دست به آزمون و خطا زدند. در نمایشگاه امسال، برندهای مختلف با دستی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۱ دی ۱۳۹۸ | ۲۲:۰۰

CES امسال از لحاظ لپتاپ هیچ کم نداشت. لپتاپ‌های معمولی محبوب ما اندکی پیراسته‌تر شدند و لپتاپ‌های دیگر هم با طراحی هیجان‌انگیز دست به آزمون و خطا زدند. در نمایشگاه امسال، برندهای مختلف با دستی پر به لاس وگاس آمدند و دهه ۲۰۲۰ را به شکلی طوفانی آغاز کردند. بیایید مروری داشته باشیم بر برخی از بهترین لپتاپ‌های معرفی شده در CES 2020.

Dell XPS 13

با آغاز هر CES تازه، می‌توانید مطمئن باشید که برخی محصولات را خواهید دید. مدل جدید XPS 13 یکی از آن‌هاست، اما امسال شاهد بهبود بیشتری نسبت به ارتقای صرف سخت‌افزار بوده. لپتاپ XPS 13 دل از نو طراحی شده و نمایشگری با نسبت تصویر ۱۶:۱۰ را با حاشیه پایینی کمتر ارائه می‌کند و شبیه به لپتاپی شده که به نظر تمام-نمایشگر است. کیبورد XPS 13 جدید اندکی حس راحتی بیشتر دارد، به تاچ‌پد بزرگ‌تری تجهیز شده و یک دوربین مادون قرمز هم برای ویندوز هلو دارد.

این لپتاپ قبلاً هم بهترین کامپیوتری بود که می‌توانستید در بازار بیابید، اما دل باز هم موفق شده راهی برای بهبود هرچه بیشترش بیابد.

Lenovo ThinkPad X1 Fold

از قبل برگزاری نمایشگاه می‌شد حدس زد که چندین رونمایی از لپتاپ‌های تاشو خواهیم داشت، اما لنوو واقعاً غافلگیرمان کرد. X1 Fold یک نمایشگر OLED 4K است که درست مثل گلکسی فولد از وسط تا می‌شود. می‌توان از آن به شکل تبلت، کتاب‌خوان و یک لپتاپ کامل استفاده کرد.

مثل تمام لپتاپ‌های دو نمایشگره، مشکل کیبورد اجتناب‌ناپذیر بوده است. اما لنوو راهکاری هوشمندانه دارد. علاوه بر کیبورد مجازی، یک کیبورد فیزیکی بلوتوث هم در پکیج قرار دارد که می‌تواند روی نمایشگر ثانویه جای گرفته و یک مینی‌لپتاپ در اختیارتان بگذارد. نمایشگر ۱۳ اینچی دستگاه نسبت ابعاد ۴:۳ داشته و از نوع OLED است و از هر زاویه‌ای تصاویر زیبا مقابل چشمتان قرار می‌دهد. خلاصه اینکه X1 Fold بهترین دیوایس دو نمایشگره تا به امروز است.

Samsung Galaxy Chromebook

کروم‌بوک سامسونگ گلکسی به شکلی بی‌مهابا ساخته شده. موضوع فراتر از رنگ قرمز روشن دستگاه است،‌ موضوع درباره همه‌چیزش است. اول از همه، گلکسی به نمایشگر امولد ۱۳.۳ اینچی با رزولوشن 4K مجهز شده که هیچوقت مشابه‌اش را در کروم‌بوک‌ها ندیده‌ایم. تقریبا تمام ابعاد کروم‌بوک گلکسی در بهترین حالت خود هستند، از کیفیت ساخت آلومینیومی‌اش گرفته تا ابعادش. این یکی از صیقل خورده‌ترین لپتاپ‌هاییست که سامسونگ تاکنون ساخته.

البته که تمام این‌ها هزینه‌بر هستند. حتی با وجود پردازنده Core i5 نسل دهم اینتل، ۹۹۹ دلار قیمت بسیار بالایی برای یک کروم‌بوک به حساب می‌آید. اما این باعث نمی‌شود تحت تاثیر کاری که سامسونگ انجام داده قرار نگیریم.

Asus ROG Zephyrus G14

با رونمایی از پردازنده‌های موبایل قدرتمند رایزن ۴ در CES امسال، AMD سر و صدای زیادی به پا کرد، هرچند که شاید هنوز لپتاپ‌های زیادی به این چیپ‌ها مجهز نباشند. با این حال Zephyrus G14 یکی از استثناها بود. این لپتاپ به خودی خودش یک دیوایس گیمینگ محشر است که نورپردازی‌هایی قابل برنامه‌نویسی دارد. اما ویژگی اصلی، به استفاده از پردازنده جدید ای‎‌ام‌دی مربوط است.

علی‌رغم اینکه با لپتاپی ۱۴ اینچی روبرو هستیم که وزن چندانی هم ندارد، Zephyrus G14 به پردازنده‌ای هشت هسته‌ای و کارت گرافیکی تا سقف RTX 2060 مجهز شده. این یعنی قدرت سخت‌افزاری وحشتناک درون یک بسته‌بندی بسیار کوچک.

HP Spectre x360 15

مانند طراحی بسیاری از لپتاپ‌های محبوب ما، دیوایس Spectre x360 15 تا حد شگفت‌انگیزی بهبود یافته. لبه‌های تیز و برنده دستگاه هنوز سر جای خود هستند و این موضوع درباره کیبورد خوش‌دست و نمایشگر 4K OLED آن نیز مصداق دارد.

اما وقتی Spectre سال ۲۰۲۰ را کنار مدل سال پیش قرار می‌دهید، تفاوت‌ها مشهودتر می‌شوند. اچ‌پی حاشیه‌های کنار نمایشگر را به شکل چشمگیری کاهش داده و نتیجه کار لپتاپی کوچک‌تر و بهینه‌تر است. این لپتاپ حالا دقیقاً به اندازه XPS 15 حمل‌پذیر شده و گزینه‌های مختلف آن همراه با آخرین سخت‌افزارهای اینتل و انویدیا از راه می‌رسند.

Dell Concept Duet

شرکت دل چندین طرح مفهومی جالب با خود به CES آورد که جالب‌ترین آن‌ها، طرح Duet است. این دستگاهی دو نمایشگره است که نمایشگرهایی ۱۳ اینچی دارد. ظاهر دستگاه شدیدا آینده‌نگرانه از آب درآمده و حاشیه‌های اندک هم آن را همچون لپتاپی متعلق به آینده نشان می‌دهند.

اما نمایشگر دوگانه تنها شروع ماجرا است. دستگاه همراه با کیبورد جداشونده از راه می‌رسد که می‌توانید آن را به بخش پایینی نمایشگر متصل کنید و به صورت جدی تایپ کنید. در مجموع این دستگاه شباهت زیادی به Surface Neo دارد، اما با ابعاد بزرگ‌تر. ناگفته نماند که این هنوز یک طرح مفهومی است، اما قطعا باید طی سال‌های آتی حواسمان به آن باشد.

HP Elite Dragonfly

دیوایس Dragonfly حدوداً چند ماه پیش عرضه شد، اما اچ‌پی به همین زودی یک ورژن تازه را به CES آورد. اگرچه این دستگاه آنقدرها متفاوت از ورژن قبلی به نظر نمی‌رسد، اچ‌پی چند تغییر جالب در آن به وجود آورده تا دستگاه جدیدش شایسته لقب نسل دوم باشد.

پیش از هر چیز، Dragonfly حالا تجدیدپذیر لپتاپی است که تاکنون ساخته شده. شاسی دستگاه از مواد قابل بازیافت تولید شده و بخش‌های دیگر هم از جنس پلاستیک سازگار با اقیانوس هستند. اچ‌پی پشتیبانی از 5G را هم به دستگاه اضافه کرده و این یعنی Dragonfly یکی از پیشرفته‌ترین لپتاپ‌های تجاری بازار است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • امیر
    امیر | ۲۲ دی ۱۳۹۸

    چه فاییده وقتی که ۹۹٪ ما ایرانیا دستمون به این لپتاب ها نمیرسه!! یا وارد نمیشه یا انقدر گرونه که هیچکس نمیتونه بخره.

  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۲۲ دی ۱۳۹۸

    از بین همه اینا HP Spectre x360 برای من جذاب‌تر بود. طراحی فوق‌العاده و ظریف، سخت‌افزار قوی و قابلیت‌های متفاوتی که برای privacy وجود دارن. وجود دکمه‌هایی برای غیرفعال کردن وبکم، میکروفون و حتی غیرفعال کردن امکان دید زدن صفحه‌نمایش از بغل

مطالب پیشنهادی