ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

شارژ بی سیم تلفن همراه در تمامی نقاط کابین ایده نوین Yank Technologies در CES

شارژ بی سیم یکی از قابلیت هایی است که با فراگیر شدن آن در تلفن های همراه هوشمند، اخیرا مورد توجه خودروسازان قرار گرفته و آنها سعی می کنند محصولات خود را با این آپشن ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۱ دی ۱۳۹۸ | ۲۱:۰۰

شارژ بی سیم یکی از قابلیت هایی است که با فراگیر شدن آن در تلفن های همراه هوشمند، اخیرا مورد توجه خودروسازان قرار گرفته و آنها سعی می کنند محصولات خود را با این آپشن راهی بازار کنند. در خودروهای مجهز به شارژر بی سیم، مکانی مخصوص در کنسول میانی تعبیه شده که با قرار دادن تلفن همراه روی آن، عمل شارژ آغاز می شود.

شارژ بی سیم

اما استارتاپ Yank Technologies که از دل دانیشگاه کلمبیا برخاسته، در نمایشگاه CES امسال از ایده جدیدی رونمایی کرده است. در این ایده نیازی به قرار دادن تلفن همراه روی پد مخصوص نبوده و از هر جای کابین امکان شارژ آن وجود دارد.

هسته اصلی تکنولوژی استارتاپ مذکور را مجموعه ای از آنتن های سه بعدی و آمپلی فایر پیشرفته تشکیل می دهد. این تکنولوژی علاوه بر تلفن همراه، قابلیت شارژ دیگر گجت ها و لوازمی چون سوئیج دیجیتال خودرو یا آینه های برقی جانبی را نیز دارد.

Yank-Wireless-Charging-2-768x432

اگر چه ایده Yank Technologies جالب و کاربردی است، اما این سوال را ایجاد می کند که آیا امواج مربوطه باعث ایجاد خطر و آسیب رسیدن به سرنشینان نمی شود؟ به گفته این شرکت، سیستم شارژ ابداعی فقط 0.06 وات بر کیلوگرم امواج رادیویی از خود ساطع می کند. برای مقایسه بد نیست اشاره کنیم هنگام صحبت با تلفن همراه و مجاورت آن با گوش، بین 1.1 الی 1.5 وات بر کیلوگرم موج ساطع می شود.

Yank-Wireless-Device-Charging-2

در بیانیه منتشر شده از سوی Yank Technologies آمده:

تلفن های همراه شما آنتن های گیگاهرتزی دارند، مثل وای فای. تکنولوژی ما در باندهای فرکانسی مگاهرتز ISM کار می کند. هر چه فرکانس بیشتر باشد، سطح میدان الکتریکی نیز بیشتر می شود که این امر هم به نوبه خود احتمال آسیب زا بودن امواج رادیویی را افزایش می دهد. بنابراین، با آنکه ما نیروی بیشتری را از یک تلفن همراه ارسال می کنیم، اما طول موج امواج مربوطه بسیار بلندتر بوده و قرار گرفتن در معرض آنها باعث صدمه نمی شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Milady
    Milady | ۲۱ دی ۱۳۹۸

    اینترنت دوباره داره قطع و وصل میشه

مطالب پیشنهادی